«Το κτίριο της οδού Σταδίου 47 συνδέεται άμεσα με την ιστορία του νεότερου ελληνικού κράτους. Είναι η οικία στην οποία διέμενε ο Αλέξανδρος Σούτσος, ευεργέτης των εικαστικών τεχνών, στην Ελλάδα», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφερόμενη στην καταστροφική φωτιά που σημειώθηκε το πρωί.

«Η καταστροφή του επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση ενός από τους κεντρικούς οδικούς άξονες της Αθήνας», πρόσθεσε η υπουργός και άνακοίνωσε ότι ξεκινούν άμεσα οι διαδικασίες για την αποκατάστασή του.

Ολόκληρη η δήλωση της κ. Μενδώνη:

«Το νεοκλασικό κτήριο, επί της Σταδίου 47, συνδέεται άμεσα με την ιστορία του νεότερου ελληνικού κράτους. Είναι η οικία στην οποία διέμενε ο Αλέξανδρος Σούτσος, ευεργέτης των εικαστικών τεχνών, στην Ελλάδα. Το 1896 ο νομικός και φιλότεχνος Αλέξανδρος Σούτσος άφησε με τη διαθήκη του τη συλλογή του και όλη την περιουσία του στο κράτος για να δημιουργηθεί το »Μουσείο Καλών Τεχνών».

Η συλλογή του Αλέξανδρου Σούτσου πέρασε στην Εθνική Πινακοθήκη το 1900, με  την έναρξη της λειτουργίας της. Αριθμεί σε περισσότερα από 100 έργα, αλλά και πολλά προσωπικά του αντικείμενα. Το κτήριο παρουσίασε πολύ μεγάλα προβλήματα ήδη εδώ και δεκαετίες. Γι’ αυτό σταδιακά εγκαταλείφθηκε κάθε χρήση του.

Η τέως υπουργός Πολιτισμού κ. Λυδία Κονιόρδου είχε δηλώσει την πρόθεσή της να στεγαστεί εκεί το Θεατρικό Μουσείο. Εξαιτίας του υψηλού κόστους των μελετών, αλλά και του ίδιου έργου της αποκατάστασης του κτηρίου δεν υπήρξε συνέχεια.

Με αυτή την καταστροφή επιβαρύενται έτι μάλλον η εικόνα της Σταδίου που αποτελεί έναν από τους κυρίους άξονες του κέντρου της Αθήνας. Σήμερα το πρωί έδωσα στη Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων τις σχετικές οδηγίες προκειμένου, μόλις επιτρέψει η Πυροσβεστική την είσοδο, κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΠΟΑ να διενεργήσει αυτοψία για να ληφθούν αμέσως τα αναγκαία σωστικά μέτρα προστασίας των διερχομένων και του  κτηρίου.

Παράλληλα, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη, ξεκινά αμέσως τις διαδικασίες για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών, ώστε το έργο της αποκατάστασης του κτηρίου να είναι ώριμο για ένταξη στη χρηματοδοτική περίοδο 2021-27. Έστω και με καθυστέρηση η Πολιτεία θα ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της στη μνήμη του ευεργέτη χορηγού, αλλά και στην πόλη της Αθήνας, η οποία έχει πληγεί ιδιαίτερα από την πρόσφατη κρίση».