«Αν γύριζες σήμερα 100 σχολεία θα είχες 100 διαφορετικές ιστορίες με κρούσματα βίας και απειθαρχίας με πρωταγωνιστές σε αυτά συχνά και τους γονείς των μαθητών» λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής κεντρικού λυκείου της Αθήνας, ενώ συνάδελφός του συνδικαλιστής που παρακολουθεί την κουβέντα μας συμπληρώνει: «Πρόσφατα, διευθυντής σχολείου στη Δάφνη μου έλεγε για την επίθεση που δέχτηκε στο σχολείο του, για την οποία έχει στείλει αναφορά από τον Νοέμβριο στο υπουργείο Παιδείας. Τίποτα όμως δεν γίνεται κεντρικά για το θέμα και η βία στα σχολεία αντιμετωπίζεται με περιστασιακές πολιτικές δηλώσεις».

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο διευθυντής μπήκε στο γραφείο του και όταν άνοιξε το φως μαθητές πέταξαν από το ανοικτό παράθυρο δυναμίτες που έσκασαν με θόρυβο, γέμισαν τον χώρο καπνό και έστειλαν τον ίδιο τον εκπαιδευτικό στον γιατρό με προβλήματα στα αφτιά του. Θα μπορούσε κάποιος να θεωρήσει το περιστατικό αυτό αστείο σε σχέση με τα μαχαιρώματα και τα ακραία περιστατικά μπούλινγκ που καταγράφονται στις σχολικές αίθουσες τους τελευταίους μήνες, ωστόσο ίσως εκεί ακριβώς βρίσκεται και η καρδιά του προβλήματος. Στην ανοχή, την αδιαφορία και την έλλειψη κανόνων σε ένα περιβάλλον που θα έπρεπε να είναι ακριβώς εκείνο που διδάσκει τους κανόνες στα νέα μέλη μιας κοινωνίας.

  • Πως πρέπει να αντιδράσει ο διευτυντής ενός σχολείου σε κρούσματα βίας
  • Τι καθεστώς επικρατεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες
  • Τι μέτρα θα περιλαμβάνει η αυστηροποίηση των ποινών

Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση τα ΝΕΑ που κυκλοφορεί