Η Kia ενισχύει τη γκάμα της στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των SUV με ένα άκρως ενδιαφέρον σε σχεδίαση, χώρους και εξοπλισμό μοντέλο, το XCeed. Το νέο μικρομεσαίο crossover της Kia που συνοδεύεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση ή 150.000 χλμ., λανσάρεται ήδη στην ελληνική αγορά, και η πρώτη οδηγική εμπειρία μας άφησε με ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις.

Το ελκυστικό σχεδιαστικά κορεάτικο μοντέλο, με μήκος 4,4 μέτρα δείχνει έτοιμο να καλύψει τις οικογενειακές υποχρεώσεις, τόσο στις καθημερινές διαδρομές όσο και στα ταξίδια. Με σύμμαχο το υπερυψωμένο αμάξωμα, οι επιβάτες – όπως και ο οδηγός –απολαμβάνουν μια «καλοζυγισμένη» περιμετρική ορατότητα, που εκτός από την ασφάλεια, συμβάλλει και στην άνεση τους.  Το XCeed φέρει ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που μεταξύ άλλων, στην βασική του έκδοση  - και εκτός από τα αυτονόητα ηλεκτρικά βοηθήματα – φέρει συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτό της διατήρησης της λωρίδας, της αυτόνομης πέδησης, της προειδοποίησης σύγκρουσης κ.α.

Πλήρως ψηφιοποιημένο είναι και το ταμπλό του, ενώ η νέα οθόνη των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων παρέχει όλες τις πληροφορίες που θέλει ο οδηγός ( υπάρχει και οθόνη των 10,25 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις). 

Μεταξύ των εφαρμογών, το Android Auto, Apple CarPlay και ψυχαγωγίας.  Ποιοτική και άνετη είναι και η καμπίνα των πέντε επιβατών  ενώ ο χώρος των αποσκευών των 426 λίτρων παίρνει άριστα στην κατηγορία του. Με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.378 λίτρα. Μπορεί να κινείται άνετα τόσο στην άσφαλτο, όσο και σε ήπιους χωματόδρομους, διατηρώντας την ποιότητα κύλισης σε υψηλά επίπεδα, αποσβένοντας τους κραδασμούς με περίτεχνο τρόπο. Θετική είναι και η εικόνα από την γκάμα των κινητήρων, όπου το μεγαλύτερο βάρος θα το σηκώσει ο πρόθυμος σε επιδόσεις κινητήρας βενζίνης 1.0 T-GDi 120 ίππων.

Αμέσως επόμενη επιλογή ο 1.4 T-GDi 140 ίππων, πιο ψηλά τοποθετείται ο 1.6 T-GDi των 204 ίππων και ο πετρελαίου 1.6 CRDi σε δύο εκδόσεις, 115 και 136 ίππων. Όλα συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT (εκτός του 1.0 T-GDi). Η γκάμα δεν θα σταθεί μόνο στις εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, μιας και από το 2020 θα δούμε κάτω από το καπό του νέου μοντέλου και υβριδική έκδοση 48V όπως και plug-in έκδοση. Το υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα βενζίνης GDI 1.6 Kappa συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 44,5 kW και μπαταρία 8,9 kWh προσφέροντας αυτόνομη ηλεκτρική κίνηση έως περίπου 60 χιλιόμετρα. Οι τιμές του μοντέλου θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες.