«Το αφήγημα να φέρουμε περισσότερους τουρίστες έχει τελειώσει. Το στοίχημα του ελληνικού τουρισμού είναι η ωρίμανση και η διαχείριση της ανάπτυξης που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια…».

Με τα λόγια αυτά  ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ),  Γιάννης Ρέτσος, άνοιξε τις εργασίες του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου «Redefining Realities: #someReactDifferent».

Στόχος, όπως είπε ο κ. Ρέτσος, είναι να δούμε πώς θα διαχειριστούμε τον όγκο τουριστών, προσφέροντάς τους παράλληλα καλές εμπειρίες και εφαρμόζοντας τις νέες τάσεις, ώστε να παραμείνουμε μπροστά στον τουρισμό για πολλά χρόνια.

Βασική επιδίωξη των διοργανωτών του φετινού συνεδρίου ήταν να παρουσιαστούν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη, τη διαχείριση των τουριστικών προορισμών, την καινοτομία και τις ταξιδιωτικές εμπειρίες.

«Τώρα είναι η ώρα της ωριμότητας για τον ελληνικό τουρισμό. Είναι η στιγμή να αλλάξουμε, να επενδύσουμε, να ρισκάρουμε, ιδιώτες και πολιτεία», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ.

Αναφερόμενος ειδικότερα στην πρόσφατη στην πτώχευση του Thomas Cook, υπογράμμισε ότι δεν υπάρχουν πλέον εγγυήσεις πως τα μεγάλα κανάλια διανομής, όπως ένας μεγάλος τουρ οπερέϊτορ του μεγέθους Cook δεν κινδυνεύουν να καταρρεύσουν.

Ο κ. Ρέτσος, επισήμανε ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν πρέπει να εστιάσει στο πώς θα απεμπλακεί από τους μεγάλους τουρ οπερέϊτορ, αλλά στο πώς θα εμπλουτίσει τα κανάλια αυτά και θα αναπτύξει νέα για να μειώσει την εξάρτησή του.

«Δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε το προϊόν ήλιος –θάλασσα, αλλά να το εμπλουτίσουμε με τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και την επαφή με τους ντόπιους που τόσο επιθυμούν οι επισκέπτες της χώρας μας», συνέχισε  ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, υπογραμμίζοντας ότι «ο τουριστικός κλάδος στην Ελλάδα οφείλει πλέον να πάρει ρίσκα, να δημιουργήσει νέα προϊόντα και να γίνει πιο επιθετικός ξεπερνώντας την παθητική ψυχολογία των χρόνων της κρίσης».

Τουρισμός: Οι σύγχρονες τάσεις

Παρεμβαίνοντας στο συνέδριο, ο κ. Πωλ Παπαδημητρίου, ιδρυτής της Intelligencr και ειδικός στις στρατηγικές του μέλλοντος, αναφέρθηκε στις σύγχρονες τάσεις στην προσφορά και ζήτηση των τουριστικών υπηρεσιών, τονίζοντας ότι «ο σύγχρονος ταξιδιώτης αποφασίζει για τις διακοπές του με βάση τις προσωπικές του αναζητήσεις και το … κινητό του».

Ο κ. Παπαδημητρίου στάθηκε ιδιαίτερα στη δυναμική που αναπτύσσουν οι αγορές της Κίνας και της Ινδίας, επισημαίνοντας ότι «η μεσαία τάξη σε αυτές τις αγορές ανέρχεται σε 2,5 δισ. Άτομα», ενώ τόνισε ότι πλέον η πλειονότητα των ταξιδευτών επιλέγουν πόλεις.

Επίσης, ο κ. Στηβ Βρανάκης, που ανέλαβε επικεφαλής δημιουργικού (Chief Creative Officer) στην Προεδρία της Κυβέρνησης, έχοντας διατελέσει επικεφαλής του δημιουργικού εργαστηρίου (Creative Lab) της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, τόνισε ότι θα κάνει τα πάντα για να πετύχει στα νέα του καθήκοντα. Μάλιστα, δήλωσε ενθουσιασμένος που επέστρεψε στην Ελλάδα και τόνισε ότι θα παροτρύνει και άλλους που έχουν φύγει στο εξωτερικό να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Ο κ. Βρανάκης, στη διάρκεια του συνεδρίου,  παρουσίασε και το πρότζεκτ που έκανε στη Google και αφορά τη δημιουργία VR βίντεο σε μουσεία φυσικής ιστορίας.