Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) ενέκρινε προσωρινά τα νέα συστήματα ασφαλείας, τα οποία θα πρέπει να φέρουν τα καινούρια αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2022.

Τα νέα συστήματα είναι η Αυτόματη Πέδηση Έκτακτης Ανάγκης (Automated Emergency Braking-ΑΕΒ) που μπορεί να ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες και η Ευφυής Υποβοήθηση Ταχύτητας (Intelligent Speed Assistance-ISA), που θα αποτελούν το βασικό εξοπλισμό των οχημάτων.

Αλλά και στα φορτηγά, θα υπάρχει ένα νέο σύστημα το οποίο θα δίνει εικόνα στους επαγγελματίες οδηγούς για τα κρυφά σημεία,  με απώτερο στόχο να έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να βλέπουν τους πεζούς και τους δικυκλιστές γύρω από το όχημα.

Φυσικά, το μεγάλο ζήτημα είναι αυτό της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, και την μεταγενέστερη εγκατάσταση της συσκευής αποκλεισμού – μιας τεχνολογικής λύσης για τη μείωση της κατ’ εξακολούθηση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ η οποία εφαρμόζεται σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.

Πάντως, το πιο σημαντικό στα οχήματα, θα είναι το «μαύρο κουτί» – όπως και στα αεροπλάνα – που θα είναι  εφοδιασμένα με Ηλεκτρονικούς Καταγραφείς (Electronic Data Recorders) , καταγράφωντας στοιχεία για την κατάσταση του οχήματος πριν τη σύγκρουση. Τέτοιες πληροφορίες είναι ουσιαστικές για την κατανόηση των αιτίων των συγκρούσεων και την αποφυγή μελλοντικών τροχαίων συμβάντων.

 Το βράδυ της 25ης Μαρτίου, εκπρόσωποι από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησαν με εκπρόσωπους των Χωρών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τελική μορφή των οδηγιών που για πρώτη φορά είχαν ανακοινωθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Μάιο.