Από την «Ελευθερία που οδηγεί τον λαό» ώς τη «Σφαγή της Χίου» και την «Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου», οι πίνακες του Ευγένιου Ντελακρουά (1798-1863) συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον περίπου 500.000 επισκεπτών στο Μουσείο του Λούβρου. Η έκθεση κατέγραψε νέο ρεκόρ επισκεψιμότητας και το μουσείο αναγκάστηκε να μείνει ανοιχτό επί έντεκα νύχτες για να «απορροφήσει» την επισκεψιμότητα των επιπλέον 25.000 ατόμων. Η πετυχημένη διοργάνωση ετοιμάζεται πλέον να ταξιδέψει στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, έστω και με 30 πίνακες λιγότερους (150 αντί 180 στο Λούβρο). Στην έκθεση εκπροσωπούνται όλες οι περίοδοι δημιουργίας του γάλλου ζωγράφου, που επηρέασε τη ζωγραφική συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ιμπρεσιονισμού. Μεταξύ 1827 και 1832 παρουσίασε πολλά μεγάλα έργα με ιστορικά θέματα, με πρώτο τον «Θάνατο του Σαρδανάπαλου» (1827), εμπνευσμένο από την ποίηση του λόρδου Μπάιρον. Το σημαντικότερο, πάντως, και τελευταίο ρομαντικό έργο του θεωρείται «Η Ελευθερία», εμπνευσμένο από τη Γαλλική Επανάσταση του 1830. Ο πίνακας αγοράστηκε από τη γαλλική κυβέρνηση, αλλά χάρη στην αντίδραση κάποιων αξιωματούχων, που θεωρούσαν την προώθηση της ιδέας της ελευθερίας ανατρεπτική, αποσύρθηκε από την κοινή θέα. Παρ’ όλα αυτά, ο Ντελακρουά πήρε αρκετές εργολαβίες για τοιχογραφίες σε δημόσια κτίρια.