O αρχιτέκτονας της διάσωσης της Fiat πριν από 15 χρόνια, ο πρωταγωνιστής της επιτυχημένης συγχώνευσης της καταβαραθρωμένης Chrysler με τον ιταλικό όμιλο, ο επίμονος μάνατζερ που έφερε την Ferrari σε ανοδική πορεία, από χθες εγκατέλειψε το τιμόνι της ζωής και πλέον, περνάει στην ιστορία του αυτοκινήτου ως ο άνθρωπος που έφερε χαμόγελα τόσο στη Fiat όσο και στον μεγάλο του έρωτα τη Ferrari, που από φέτος βρίσκεται έπειτα από απουσία πολλών ετών σε τροχιά κατάκτησης ενός τίτλου στη Formula1. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε απεβίωσε σε ηλικία 66, όντας ένας πρώην επιτυχημένος λογιστής (γι’ αυτό άλλωστε τον τοποθέτησε και η οικογένεια Ανιέλι το 2004 στην οικονομικά χτυπημένη Fiat) που δεν το διέκρινε μόνο η λογική αλλά και το πάθος για το αυτοκίνητο. Ο Σέρτζιο Μαρκιόνε έβαλε πάνω από όλα τη λογική για τη διάσωση της Fiat, ενώ το πάθος του το εξάντλησε στη Ferrari. Ο ίδιος πίστευε τόσο στα μονοθέσια της κόκκινης ομάδας όσο και στα εμπορικά μοντέλα της Ferrari, αναφέροντας χαρακτηριστικά πριν από λίγους μήνες ότι πλέον «πωλούνται σαν ζεστό ψωμί»! Ηδη τους πρώτους μήνες του έτους είχε προπωληθεί η παραγωγή του εργοστασίου που ήταν προγραμματισμένη για το 2018 (9.000 αυτοκίνητα).

Η κόντρα με τον Ραϊκόνεν

Ο Μαρκιόνε είχε επενδύσει από πέρσι αρκετό χρόνο για να αναστήσει τη Ferrari και μέσα στις πίστες. Οι κινήσεις του μεθοδικές και συγκεκριμένες, όπως γνώριζε να πράττει τα τελευταία χρόνια στη Fiat: ο ταλαντούχος ιταλός μάνατζερ εντόπισε τα λάθη της ομάδας και από πέρσι το καλοκαίρι ξεκίνησε σε λευκό χαρτί το χτίσιμο των μονοθεσίων ώστε η ομάδα του Μαρανέλο να επανέλθει πολύ σύντομα σε τροχιά επιτυχιών. Είναι χαρακτηριστικό, ότι πριν από ένα χρόνο είχε αναφέρει ότι θα εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια κατάκτησης του περσινού πρωταθλήματος με απώτερο στόχο το στρατηγείο της ομάδας του να εστιάσει την προσοχή του στην προετοιμασία των νέων μονοθεσίων, δίνοντας την υπόσχεση ότι το 2018 η Mercedes-Benz θα έχει αντίπαλο! Και έτσι έγινε: Η Ferrari από τις αρχές της αγωνιστικής χρονιάς και με όπλο τα νέα μονοθέσια δεν πιέζει απλά τη Mercedes-Benz αλλά φλερτάρει με έναν τίτλο. Η επιμονή του Μαρκιόνε και οι συνεχείς παρεμβάσεις του στους δύο πιλότους της Ferrari (Φέτελ – Ραϊκόνεν) ήταν συχνή, ενώ δεν δίστασε να απειλήσει τον Κίμι Ραϊκόνεν ότι αν δεν βελτιώσει τις επιδόσεις του θα απολυθεί. Αν και οι φήμες ανέφεραν ότι ο Μαρκιόνε ήθελε να λήξει τη συνεργασία του με τον φινλανδό οδηγό –που είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα της Formula1 το 2007 για λογαριασμό της Ferrari –τελικώς, πέρσι, το καλοκαίρι τού ανανέωσε το συμβόλαιο.

«Αθλημα, όχι σόου»

Η τελευταία ηχηρή παρέμβαση του Μαρκιόνε στα δρώμενα της Formula1 καταγράφεται τον περασμένο Απρίλιο, όταν ο πρώην ισχυρός πρόεδρος της Ferrari απείλησε με αποχώρηση της ομάδας του από τα γκραν πρι αν η νέα διαχειρίστρια εταιρεία εφήρμοζε τις επικείμενες παράλογες αλλαγές, όπως ανέφερε και ο ίδιος, που θα μετέτρεπαν την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε σόου. «Η Formula1 είναι πρωτίστως άθλημα και όχι σόου» είχε επισημάνει ο Μαρκιόνε που διαφωνούσε σχεδόν με όλες τις αλλαγές που προγραμμάτιζε η αμερικανική εταιρεία για τα επόμενα χρόνια στα γκραν πρι.