Θεωρητικά η ιστορία έχει πλούσιες ελληνικές αποχρώσεις. Φόντο στις περιπέτειες των πρωταγωνιστών είναι το φανταστικό νησί Κalokairi. Το σκηνικό έχει επενδυθεί με αρκετές made in Greece πινελιές, ενώ ακόμη και οι κομπάρσοι μιλούν ελληνικά δίνοντας την εντύπωση ότι πρόκειται για χαρακτηριστικό παράδειγμα συμπατριωτών μας. Υπάρχει και η προηγούμενη εμπειρία από την πρώτη ταινία πριν από ακριβώς μια δεκαετία όπου οι σεναριακές επιταγές της Κάθριν Τζόνσον συνοδεύτηκαν από εντυπωσιακά πλάνα από τη Σκόπελο. Παρόλα αυτά, το «Mamma mia! Here we go again», το δεύτερο μέρος του μιούζικαλ που βγήκε στις αίθουσες το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, στην πραγματικότητα κράτησε αποστάσεις από τη χώρα μας.

Τα γυρίσματα δεν πραγματοποιήθηκαν σε κάποιο ελληνικό νησί όπως στη Σκιάθο και τη Σκόπελο στην πρώτη εκδοχή της ταινίας. Αυτή τη φορά οι προβολείς του Χόλιγουντ άνοιξαν στο νησί Βις των κροατικών δαλματικών ακτών. Βλέπετε, οι υπεύθυνοι της Universal αποφάσισαν να μετακομίσουν στην Κροατία για οικονομικούς λόγους. Εκεί το φυσικό τοπίο θυμίζει πολύ Ελλάδα αλλά δεν απαιτείται άδεια για κάθε γύρισμα, διευκολύνοντας σημαντικά τη δουλειά των συντελεστών και αφήνοντας σημαντικά οικονομικά οφέλη. Επίσης εκεί οι Αρχές μάλλον δεν θα γκρεμίσουν και το σκηνικό που άφησαν πίσω τους οι άνθρωποι της παραγωγής του «Mamma Mia», όπως συνέβη στην περίπτωση της παραλίας της Νταμούχαρης. Αν και φεύγοντας από την περιοχή το καστ άφησε πίσω του μια ξύλινη προβλήτα ως ένδειξη αναγνώρισης της βοήθειας και ως ευχαριστία στους κατοίκους της περιοχής, ο Δήμος Μουρεσίου μαζί με το Λιμενικό έσπευσαν σύντομα να την γκρεμίσουν, στέλνοντας τα απομεινάρια στον βυθό της θάλασσας και την τουριστική ατραξιόν στα τάρταρα.

ΟΚΤΩ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ. Ολες αυτές τις λεπτομέρειες μάλλον τις πέρασε στα ψηλά η συντάκτρια των «New York Times» Σιβάνι Βόρα. Πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή την κυκλοφορία της δεύτερης ταινίας «Mamma Mia» με πρωταγωνιστές τους Αμάντα Σάιφρεντ, Μέριλ Στριπ, Σερ, Πιρς Μπρόσναν και Κόλιν Φερθ, έγραψε ένα άρθρο «Οκτώ ελληνικές αποδράσεις εμπνευσμένες από το «Mamma Mia! Here we go again»». Εδώ, τονίζοντας ότι ταινίες σαν τη συγκεκριμένη μπορούν να δημιουργούν τουριστικές τάσεις, διαφημίζει τις ομορφιές της χώρας μας στέλνοντας τους αναγνώστες της ταξίδι στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα με βάρκα το «Mamma Mia».

Στο κείμενό της προτείνει καταλύματα από τη Σαντορίνη έως το Πόρτο Χέλι και από τη Μύκονο στην Πάτμο που μπορούν να χαρίσουν αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες, αλλά θα τους αφήσουν τις τσέπες άδειες. Αυτό γιατί η συντάκτρια φιλοξενεί πολυτελή ξενοδοχεία που προϋποθέτουν χοντρό πορτοφόλι, απόρροια των υποδείξεων του ταξιδιωτικού πρακτορείου SmartFlyer, των εκπροσώπων του οποίου φιλοξενεί δηλώσεις για την επήρεια που μπορούν να έχουν παγκόσμιες επιτυχίες σαν το «Mamma mia!» στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις του κοινού. Το ελληνικό όνειρο λοιπόν στα μάτια των Αμερικανών κοστίζει, αλλά τουλάχιστον αξίζει τον κόπο αν γίνει στα βήματα της παρέας της Μέριλ Στριπ. Γιατί, όπως επισημαίνεται στο κείμενο, «Το Mamma Mia! είναι μια ταινία που σε κάνει να αισθάνεσαι καλά σε ένα όμορφο μεσογειακό περιβάλλον το οποίο κάνει την Ελλάδα να φαντάζει το πιο ειδυλλιακό μέρος στον κόσμο. Είναι φυσικό οι άνθρωποι να θέλουν να πάνε εκεί».