Το ρόστερ είναι αποψιλωμένο, το οικονομικό ζωνάρι σφιχτό και η πιο ζόρικη σεζόν στην ιστορία του Παναθηναϊκού ξεκίνησε με μαύρο… Κι ας μην έπαιζε με κάποια… μπιραρία. Κι ας μην είχε απέναντί του ερασιτεχνική ομάδα. Το φιλικό παιχνίδι με την Αλκμάαρ (το οποίο μάλιστα αποτελούσε πρόβα για τους Ολλανδούς, καθώς συμμετέχουν στον β’ προκριματικό γύρο του Γιουρόπα Λιγκ με πρώτο ματς στις 26 Ιουλίου) δεν μεταδόθηκε από κανέναν τηλεοπτικό σταθμό. Στην εποχή της υπερπληροφόρησης και της υπερέκθεσης, κοτζάμ Παναθηναϊκός έμελλε να αγωνιστεί χωρίς τηλεοπτικές κάμερες και μικρόφωνα.

Και δεν εξαντλείται εκεί το θέμα. Παρότι αποτελεί ένα από τα κορυφαία brand names του ελληνικού αθλητισμού (ανεξάρτητα από το σημερινό του ρόστερ), δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη τηλεοπτικό συμβόλαιο. Κι ας βαδίζουμε προς τα τέλη Ιουλίου. Ο Παναθηναϊκός δεν έχει βγάλει ακόμη την ταμπέλα του τηλεοπτικά άστεγου, παρά τη μεγάλη δεξαμενή φιλάθλων του, οι οποίοι καθίστανται αυτόματα και εν δυνάμει τηλεθεατές.

Η δυσχερής του θέση ίσως να αποτελεί και… παρηγοριά για τους ομοιοπαθούντες Αρη (που επίσης έχει τεράστια δυναμική), Ατρόμητο, Ξάνθη, Παναιτωλικό, Λαμία και Απόλλωνα Σμύρνης. Πρωτίστως όμως πρέπει να προβληματίσει άπαντες, γιατί το θέμα συνδέεται με τη γενικότερη απαξίωση του προϊόντος.

Κι ας εκδήλωσε εσχάτως ενδιαφέρον για όλες τις άστεγες τηλεοπτικά ΠΑΕ ο σταθμός Epsilon, ιδιοκτησίας Ιβάν Σαββίδη, αποστέλλοντας επίσημο έγγραφο στη Σούπερ Λίγκα.

Η Ελλάδα είναι προφανές ότι οπισθοδρομεί στο θέμα των τηλεοπτικών συμβολαίων, την ώρα που σε άλλες χώρες οι αριθμοί ζαλίζουν. Βέβαια, δεν μπορεί να συγκριθεί η χώρα μας με τα προηγμένα πρωταθλήματα, αλλά η απόκλιση στα έσοδα είναι τεράστια. Η κρίση προφανώς και έχει επηρεάσει, αλλά δεν είναι η μοναδική αιτία. Η καχυποψία, το παρασκήνιο, το έλλειμμα θεάματος τσαλακώνουν την εικόνα του πρωταθλήματος. Προέκυψε και το τέλος της κεντρικής διαχείρισης για να επιβεβαιωθεί ακολούθως το όπου φτωχός κι η μοίρα του…