Ευχάριστη, ανέλπιστη έκπληξη επιφύλαξε η «ναυαρχίδα» της Βικτόρια Μπέκαμ, στο Μέιφεαρ του Λονδίνου, τον περασμένο μήνα: όχι λιγότερα από 16 έργα μεγάλων ζωγράφων του παρελθόντος κοσμούσαν τους τοίχους, δίπλα σε ενδύματα και άλλες κρεασιόν! Δεν ήταν τίποτα περισσότερο από διαφήμιση της εβδομάδας έργων από τους λεγόμενους Old Masters που διοργάνωνε ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s.

Στη Βικτώρια αρέσει η τέχνη, της αρέσει να αγοράζει έργα τέχνης και να τα κρεμά σπίτι της. «Ηταν η πρώτη μου επίσκεψη στο Frick, πέρυσι στη Νέα Υόρκη, που μου άνοιξε τα μάτια στους μεγάλους ζωγράφους του παρελθόντος, και άρχισα να γοητεύομαι» δηλώνει η πρώην Spicy Girl.

Ναι, μπορεί να ήταν ένα διαφημιστικό τρικ. Οι οίκοι δημοπρασιών έργων τέχνης συνηθίζουν να επιδίδονται σε «δι-ιστορικές εκθέσεις» έργων προς πώληση, να εκθέτουν έργα παλαιότερων εποχών δίπλα σε μοντέρνα και σύγχρονα έργα. Εδώ όμως, είναι κάτι διαφορετικό: πρόκειται για «δια-θεματική έκθεση», για έκθεση έργων τέχνης δίπλα σε μόδα!

Κατ’ αρχάς, το ίδιο το κτίριο είναι μια εντυπωσιακή σύγχρονη κατασκευή – απότομες γωνίες και λείες επιφάνειες – του αρχιτέκτονα Φαρσίντ Μουσαβί. Τι πιο ενδιαφέρον από το να απολαμβάνεις, στον πρώτο και δεύτερο όροφο, έναν Λούκας Κράναχ ή έναν Λεονάρντο ντα Βίντσι ανάμεσα σε μπουφάν και παντελόνια; Η στο ισόγειο, πίνακες του Τζόζεφ Ράιτ από το Ντέρμπι, χωμένους ανάμεσα σε σκάλες, να καθρεφτίζονται πολλαπλά στους καλυμμένους με καθρέφτες τοίχους;

Η Βικτώρια διάλεξε τους καλύτερους πίνακες από αυτούς που θα δημοπρατούντο στου Sotheby’s, όπως το «Πορτραίτο άνδρα με κηλιδωτό γούνινο κολάρο» του Λούκας Κράναχ (εκτιμούμενη τιμή στη δημοπρασία, 2,1 με 2,7 εκατομμύρια δολάρια) ή το «Πορτραίτο ενός Βενετσιάνου ευγενούς» του Ρούμπενς (εκτιμούμενη τιμή, 4,1 με 5,6 εκατομμύρια δολάρια).

Και φρόντισε να τονίσει την απόλαυση των επισκεπτών στο κατάστημά της με κάποια διαχρονικά παραθέματα: «Κάθε ζωγράφος ζωγραφίζει τον εαυτό του» (Κόζιμο των Μεδίκων). «Είναι πράγματι παράλογο να κάνεις… μια ανθρώπινη εικόνα» (Βίλεμ ντε Κούνινγκ). «Σου αφήνω το πορτραίτο μου για να έχεις την παρουσία μου όλες τις μέρες και τις νύχτες που είμαι μακριά σου» (Φρίντα Κάλο).

Η επίσημη ανακοίνωση, της έκθεσης έγραφε: «Ποιος κατανοεί αυτή την έννοια της αναπαράστασης του εαυτού καλύτερα από ό,τι η Βικτώρια Μπέκαμ, μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες στον κόσμο;».