Στροφή στο mobile gaming κάνουν οι έλληνες gamers, ακολουθώντας την ευρωπαϊκή και παγκόσμια τάση. Το τελευταίο τρίμηνο οι Ελληνες χρησιμοποίησαν περισσότερο για τα παιχνίδια τους τις κινητές συσκευές, με το 71% να κάνει χρήση smartphones και το 49% να επιλέγει tablets.

Τα συγκεκριμένα στατιστικά βρίσκονται κοντά στη διεθνή τάση του mobile gaming, που κατακτά σταθερά την αγορά. Ωστόσο, η παράδοση του PC gaming εξακολουθεί να παραμένει ζωντανή, με το 47% των Ελλήνων να χρησιμοποιεί σταθερούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές για τις εικονικές του περιπέτειες και το 50% να κάνει χρήση των PC laptops. Ο μέσος όρος παγκοσμίως για τους φανατικούς των μεγάλων οθονών των φορητών Η/Υ είναι 42% (43% στην Ευρώπη).

Πάντως, συνολικά, η δημοτικότητα των συσκευών gaming διαφέρει αρκετά ανά αγορά. Οι κονσόλες τα πάνε καλά στη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη, ενώ οι ασιατικές αγορές κλίνουν προς το mobile gaming. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από πρόσφατη έρευνα των PayPal και SuperData, η οποία αξιολογεί την καταναλωτική συμπεριφορά στη διεθνή αγορά των ψηφιακών αγαθών. Συμμετείχαν 25.000 άτομα από 25 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας.

Οι επιδόσεις. Για έναν στους τρεις Ελληνες (το 32%) το gaming αποτελεί καθημερινή συνήθεια, ενώ το 27% ασχολείται 1-3 φορές την εβδομάδα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους διεθνείς gamers είναι 39% και 23%, αντίστοιχα. Επίσης, όσον αφορά το περιεχόμενο των gaming video, οι Ελληνες θεατές προτιμούν τα χιουμοριστικά βίντεο από τα παιχνίδια, καθώς πρόκειται για το πιο δημοφιλές θέαμα με ποσοστό 44%, ενώ ακολουθούν τα trailers (34%) και τα walkthroughs (33%). Τα ελληνικά στοιχεία θεωρούνται μοναδικά, καθώς διεθνώς το πιο δημοφιλές περιεχόμενο είναι τα walkthroughs (40%).

Το 44% των ελλήνων παικτών προτιμά να αγοράζει ψηφιακά τα full games, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται να περιμένει προκειμένου να ξεκινήσει το παιχνίδι (το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως είναι 43%), ενώ το 38% λαμβάνει υπόψη του θέματα οικονομικής φύσης, καθώς είναι φθηνότερο να κάνει κάποιος download από το να αγοράσει την κόπια σε φυσική μορφή (42% για τους διεθνείς gamers). Μεγάλο πρόβλημα για τους Ελληνες παίκτες είναι οι ταχύτητες του ιντερνετ. Το 49% εκφράζει παράπονα για τις χαμηλές ταχύτητες (έναντι 37% διεθνώς), ενώ το 28% φαίνεται να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα όταν παίζει παιχνίδια (39% για τους διεθνείς gamers).

Ανδρες – γυναίκες. Η ίδια έρευνα έδειξε ότι οι άνδρες gamers στην Ελλάδα λατρεύουν τα παιχνίδια δράσης – περιπέτειας, καθώς τουλάχιστον το 45% δήλωσε ότι έπαιξε τέτοιου είδους παιχνίδια τους τελευταίους τρεις μήνες. Από την άλλη, το 55% των ελληνίδων gamers επέλεξαν την ησυχία των puzzle games (σε σχέση με το 27% των ανδρών), με δημοφιλέστερο παιχνίδι (33%) το arcade games. Οι ελληνικές επιδόσεις συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές τάσεις, σύμφωνα με τις οποίες το 48% των gamers γένους θηλυκού στη Γηραιά Ηπειρο παίζει κυρίως puzzles. Σε διεθνές επίπεδο, το 49% των γυναικών gamers προτιμά την ψυχαγωγία των παιχνιδιών δράσης.

Την ίδια στιγμή, οι Ευρωπαίοι gamers στρέφονται ελαφρώς προς τα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας (action-adventure), με το 44% να προτιμά την κατηγορία αυτή. Η παγκόσμια τάση έχει στο επίκεντρο τα action games που περιλαμβάνουν σωματικές δοκιμασίες όπως τα fighting, platform και shooter games. Μάλιστα, το 48% των παικτών από ολόκληρο τον κόσμο παραδέχεται ότι συμμετείχε σε «μάχες» και κυνηγητά σε εικονικούς κόσμους. Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ελλάδα είναι 26%.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι έλληνες gamers όχι μόνο παρακολουθούν περιεχόμενο gaming video, αλλά δημιουργούν μόνοι τους το δικό τους περιεχόμενο (το 9% των ερωτηθέντων). Το αντίστοιχο ποσοστό διεθνώς είναι 20%.