Ιταλική φινέτσα, μοναδικό στυλ, glamour, exclusive boutiques στις μεγάλες πρωτεύουσες του πλανήτη. Τα σημαντικότερα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, big stars, top models, προσωπικότητες του διεθνούς τζετ-σετ αλλά και χιλιάδες ανώνυμοι άνθρωποι οι οποίοι όμως διαθέτουν αρκετά μηδενικά στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, επιλέγουν Gucci.

Ο σχεδιαστής Αλεσάντρο Μικέλε ανέλαβε τα τελευταία χρόνια τα ηνία του ιστορικού ιταλικού brand και το επανέφερε μετά από μια δύσκολη περίοδο στους δρόμους της απόλυτης κερδοφορίας. Οι πωλήσεις πλέον καλπάζουν, αφήνοντας τους ανταγωνιστές να τρώνε απλά τη σκόνη τους. Ο οίκος Gucci κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, υπερδιπλασίασε τις online πωλήσεις του, με αποτέλεσμα η μετοχή της Kering, ιδιοκτήτριας του brand, να σημειώνει μεγάλη άνοδο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 37% στο α’ τρίμηνο από 23% που ανέμεναν οι αναλυτές. Ο Αλεσάντρο Μικέλε (Alessandro Michele) κατόρθωσε να «αναγεννήσει» πραγματικά την ιταλική φίρμα με το πασίγνωστο logo. Ίσως το περίφημο G του οίκου να είναι από τα πλέον δημοφιλή στο παγκόσμιο fashion world μαζί με το LV του Louis Vuitton και το Η του Hermes. Ο Μικέλε παρουσίασε τις πλέον ευρηματικές, εντυπωσιακές, ναι, ναι, υπέροχες, ευφάνταστες κολεξιόν.

Συλλογές οι οποίες κινούνται από το boho μέσα από μια «ιδιαίτερη» όμως οπτική, μέχρι τις επιρροές από τις δεκαετίες του ’80 και ’90, τα «σχέδια» με τις παγιέτες πάνω στις κλασικές τσάντες με τα G και βέβαια τα «πανέξυπνα», πολυτελή loafers με τη χαρακτηριστική αγκράφα μπροστά και την γούνα στο εσωτερικό τους. Πρόκειται για τις πλέον επιθυμητές σήμερα κολεξιόν του πλανήτη.

Ποιοτική, εκρηκτική, ρομαντική, contemporary. Η Ντακότα Τζόνσον, στενή φίλη του creative director Αλεσσάντρο Μικέλε, λατρεύει να κυκλοφορεί με ρούχα και αξεσουάρ Gucci. Τον ίδιο όμως «δρόμο» ακολουθούν και πολλοί άνδρες, οι οποίοι πέρα από τα κοστούμια επιλέγουν φανατικά τις ζώνες, τα παπούτσια, τις γραβάτες, τα t-shirt, πορτοφόλια, sneakers, γυαλιά και χαρτοφύλακες από φίνο δέρμα.

Δύο σφαίρες στο κεφάλι και μια ανώνυμη πληροφορία

Παρατηρώ το Gucci Garden ring, το Gucci diva watch, σε πράσινο χρώμα και τα Phyton Web print leather sneaker. Είναι από τα «ωραιότερα» ανδρικά κομμάτια του οίκου. Τα πράγματα δεν ήταν όμως πάντα έτσι για την ιταλική αυτή αυτοκρατορία στο χώρο της ένδυσης και των πολυτελών αξεσουάρ. Υπήρξαν άσχημες, σκληρές στιγμές που οδήγησαν το brand σχεδόν στη χρεωκοπία. Το 1995 η Πατρίτσια Ρετζάνι, σύζυγος του ιδιοκτήτη του οίκου, Μαουρίτσιο Γκούτσι, διέταξε τη δολοφονία του.

Η Ρετζάνι δήλωσε μετά τη σύλληψή της στις αστυνομικές αρχές, ότι αποφάσισε να διατάξει τη δολοφονία του συντρόφου της για δύο λόγους. Ο πρώτος ήταν οι εξωσυζυγικές του σχέσεις και ο δεύτερος ότι θεώρησε μη ικανοποιητικό τον οικονομικό διακανονισμό που εκείνος πρότεινε για το διαζύγιό τους. Ο Μαουρίτσιο Γκούτσι βρήκε τραγικό τέλος από πληρωμένους δολοφόνους. Η σύζυγος Πατρίτσια, μια μελαχρινή, μάλλον αδιάφορη εμφανισιακά γυναίκα, καταδικάστηκε σε 29 χρόνια κάθειρξη, για την οργάνωση της δολοφονίας. Ο εγγονός του μεγάλου Γκούτσιο Γκούτσι δέχθηκε δύο σφαίρες στο πίσω μέρος του κεφαλιού, καθώς ανέβαινε τα σκαλιά της εισόδου στο γραφείο του στο Μιλάνο. Οι υποψίες «πέφτουν» στους συγγενείς, με τους οποίους βρισκόταν για πολλά χρόνια σε συνεχείς διαμάχες γύρω από οικονομικά θέματα και στη Μαφία. Ο Γκούτσι συμμετείχε ως επενδυτής σε ένα καζίνο στην Ελβετία. Η σύζυγος Πατρίτσια Ρετζάνι συνελήφθη δύο χρόνια μετά την αποτρόπαιη δολοφονία. Κάποιος έδωσε ανώνυμη πληροφορία στις δικαστικές αρχές…

Η ζήλεια για την ερωμένη και ο … Τομ Φορντ

Η γνωστή πλέον «μαύρη χήρα» της Ιταλίας αποδείχθηκε ότι είχε προσλάβει για τη δολοφονία, έναν επαγγελματία εκτελεστή και έναν πρώην κατάδικο, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ως οδηγός. Το μίσος της Ρετζάνι για τον σύζυγό της και η ζήλεια που ένοιωθε για την ερωμένη του, την οδήγησαν σε αυτές τις «κινήσεις». Ο Γκούτσι συζούσε με τη νέα σύντροφό του, διακοσμήτρια στο επάγγελμα, στο κοσμοπολίτικο Σεν Μόριτζ. Η Ρετζάνι έλεγε ότι ο Γκούτσι ξόδευε τα λεφτά του αλόγιστα. Πίστευε ότι θα αφήσει τα παιδιά του στον δρόμο. Η Πατρίτσια οδηγήθηκε στη φυλακή. Εκεί προχώρησε σε δηλώσεις του τύπου «καλύτερα να κλαίω μέσα σε μια Rolls Royce, παρά να είμαι χαρούμενη σε ένα ποδήλατο!». Μέσα από το κελί της παρακολουθούσε την πορεία του οίκου. Επιστροφή στις κακές στιγμές της δεκαετίας του ’80 (ο Gucci γνώρισε μεγάλη αίγλη το ’60 και το ’70), δυσκολίες στα οικονομικά, λάθος καμπάνιες. Ο Τομ Φορντ ο οποίος προσελήφθη ως creative director τη δεκαετία του ’90, καταφέρνει να χαρίσει και πάλι μεγαλειώδεις στιγμές στον οίκο.

Οι νέοι ιδιοκτήτες Πινό, η Σάλμα Χάγιεκ, οι δράκοι…

Το brand βρίσκεται σήμερα στα χέρια της πάμπλουτης Γαλλικής οικογένειας Πινό. Η διάσημη ηθοποιός Σάλμα Χάγιεκ, σύζυγος του υιού Πινό είναι η καλύτερη πρέσβειρα για τον Gucci, ο οποίος ακολουθεί πλέον θεαματική διαδρομή. Όσο για την Πατρίσια; Το 2013 βγήκε από τη φυλακή. Έπιασε μάλιστα δουλειά στην εταιρεία αξεσουάρ Bozart. Οι περιπέτειες πάντως του brand δεν τελειώνουν ποτέ. Το 2017 οι ιθύνοντες του οίκου, κατηγορήθηκαν για μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή. Η οικονομική αστυνομία του Μιλάνου έκανε έρευνες στην έδρα του οίκου και στο παράρτημά του στη Φλωρεντία. Ένα χρόνο μετά, ο Αλεσσάντρο Μικέλε προχωράει σε ένα τολμηρό fashion show. Τα μοντέλα περπατούσαν στην πασαρέλα κρατώντας ομοιώματα των ίδιων των κεφαλών τους, χαμαιλέοντες και δράκους. Η ιστορία του οίκου Gucci και των μελών της οικογένειας που βρίσκεται πίσω από αυτόν (και άλλες κυρίες της φαμίλιας «τάχθηκαν» με το μέρος της «μαύρης χήρας», επισημαίνοντας ότι οι άνδρες τους σπαταλούσαν σε πανάκριβες αγορές και ερωμένες την περιουσία τους), έγινε κινηματογραφικό story και μιούζικαλ…