Η επίσημη έναρξή της είναι προγραμματισμένη για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο Ισόγειο του Rex. Παρ’ όλα αυτά, το νεανικό –και όχι μόνο –έχει την ευκαιρία να πάρει μια πρώτη γεύση από την επερχόμενη Εφηβική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου λίγο πριν κλείσει η σεζόν, μέσω μιας σειράς δράσεων με ελεύθερη είσοδο. Από τις 2 έως τις 13 Μαΐου, το φεστιβάλ «Θέατρο από, με, για εφήβους…» δίνει βήμα στους εφήβους με έξι παραστάσεις από τα εκπαιδευτικά προγράμματα και την παράσταση «Το ταξίδι» σε συμπαραγωγή με τη UNICEF και πρωταγωνιστές 20 προσφυγόπουλα και Ελληνόπουλα. «Είναι μια ευρύτερη ομπρέλα που μπορεί να μην έχει γίνει ακόμα γνωστή, αλλά οι δραστηριότητές της είναι εξαιρετικές και τιμούν το Εθνικό. Θα είμαστε από τα λίγα θέατρα στην Ευρώπη με ξεχωριστή σκηνή για τα παιδιά, τους εφήβους και τα εργαστήρια. Οι παραστάσεις του φεστιβάλ είναι ένα αυτοτελές κομμάτι και αφετέρου ένα δείγμα του τρόπου δουλειάς της εφηβικής σκηνής. Θα δημιουργήσουμε παραστάσεις για εφήβους μαζί με εργαστήρια με πρόγραμμα πολύ πιο μεθοδικό και η δουλειά θα πιο εστιασμένη στον καινούργιο μας χώρο» αναφέρει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός.

Κατά πόσο όμως είναι έτοιμη η πρώτη κρατική σκηνή γι’ αυτό το άνοιγμα; «Αν περιμένω το Εθνικό να είναι έτοιμο για κάτι, θα πρέπει να περιμένω 50 χρόνια. Δεν χρειάζεται. Το Εθνικό ετοιμάζεται, οι δράσεις και οι παραστάσεις προχωρούν σιγά σιγά. Ετσι ακριβώς κάναμε και με τη μεταφορά της σχολής στον υπέροχο χώρο της Ειρήνης Παπά. Μου έλεγαν «Μα, περίμενε». Δεν υπάρχει χρόνος. Τα πράγματα πρέπει να γίνονται τώρα. Αυτή είναι η στιγμή μας, τώρα πρέπει να γίνουν όλα. Και οι επόμενοι θα το προχωρήσουν. Είμαι υπέρ της πράξης και όχι του περίμενε. Αλλωστε υπάρχει το σημαντικότερο: ένα σπουδαίο θεατρικό σημείο που είναι το νέο Ρεξ και, το κυριότερο, υπάρχουν οι άνθρωποι και τα στελέχη» τονίζει ο Λιβαθινός.

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ. Η αποστροφή αυτή μοιάζει να έρχεται σαν απάντηση στην πρόσφατη αναφορά του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου Θανάση Παπαγεωργίου (η θητεία του οποίου λήγει αρχές Μαΐου) σε ραδιοφωνική εκπομπή ότι από τη στιγμή που ανέλαβε ήρθε αντιμέτωπος με το «χειρότερο πρόσωπο του Δημοσίου». «Εγώ τον πρόεδρο του ΔΣ τον σέβομαι απολύτως. Είναι ένας άνθρωπος που έχει προσφέρει πολλά στο θέατρο κι έχει δικαίωμα να λέει μια άποψη. Εγώ όμως είμαι ο καλλιτεχνικός διευθυντής, ο άνθρωπος που βρίσκεται καθημερινά με τους εργαζομένους. Σε κάθε οικογένεια υπάρχουν καλά παιδιά και κακά. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο Εθνικό. Και μπορώ να πω με μεγάλη περηφάνια ότι τα περισσότερα παιδιά είναι καλά, μας πιστεύουν, μας στηρίζουν και έχουμε μια σχέση αμοιβαίας αγάπης και εκτίμησης. Τώρα, τις παθογένειες του ελληνικού Δημοσίου τις ξέρουμε όλοι. Δεν ήρθαμε εμείς μόνο να τις πούμε. Δουλεύουμε μ’ αυτές, τις πολεμάμε αλλά όταν είσαι μέσα σε μια οικογένεια οφείλεις να αγαπάς τους συνεργάτες σου. Φυσικά, υπάρχουν προβλήματα αλλά δεν μπορούμε να μιλάμε συνεχώς γι’ αυτά» επισημαίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

Οσον αφορά τον οικονομικό απολογισμό της σεζόν πώς αντιδρά ο ίδιος στη γενική εντύπωση ότι οι παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου δεν απέφεραν τα αναμενόμενα έσοδα, με τη μερική εξαίρεση των παραστάσεων «Ψηλά από τη γέφυρα» και «Πέερ Γκιντ»; Ο Λιβαθινός ετοιμάζει αυτή την περίοδο τον δεύτερο απολογισμό, ο οποίος σύντομα θα δημοσιευτεί στη Διαύγεια και, σύμφωνα με τον διευθυντή, θα είναι ελαφρώς πλεονασματικός. «Είμαστε ένας υγιέστατος οργανισμός, με σαφώς μειωμένα τα έσοδα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Οι εποχές είναι δύσκολες και η νέα τιμολογιακή πολιτική που έχουμε εφαρμόσει έχει πεσμένες τιμές, πιο χαμηλά πακέτα εισιτηρίων, προσεγγίζει τις πιο ευπαθείς ομάδες. Παρόλο που έχουμε μειωμένα έσοδα έχουμε και κατά πολύ μειωμένα τα έξοδα. Η εξοικονόμηση χρημάτων προήλθε από περικοπές, με τη βοήθεια των χορηγιών, με μια προσεκτική κατανομή» καταλήγει ο καλλιτεχνικός διευθυντής.

INFO

«Θέατρο από, με, για εφήβους…», 2-13 Μαΐου στο Ισόγειο του Rex (Πανεπιστημίου 48) με επτά παραστάσεις: «Το ταξίδι» (2-6/5 και 9-13/5), «Mundusnovus ή τα παιδιά της τρικυμίας» (9,10/5), «Η χορωδία» (5, 11/5), «Ευρυδίκες» (2,5/5), «Το μαγεμένο ημερολόγιο» (2,13/5), «Δεν ερωτεύεσαι ποτέ στη Βικτώρια» (4,6/5), «Εγώ είμαι… η γυναίκα της Ζάκυθος» (3,12/5)