Σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για τη δραματική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στις οποίες ενώ «περιορίζεται το κοινωνικό έργο, ανθίζουν οι σπατάλες», εξαπέλυσε χτες η Νέα Δημοκρατία. Ο αντιπρόεδρος του κόμματος Κωστής Χατζηδάκης και ο αρμόδιος τομεάρχης Κώστας Καραμανλής σε ειδική συνέντευξη Τύπου τόνισαν χαρακτηριστικά πως στη διετία 2015-2016 τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών μειώθηκαν κατά 21%, ενώ η ετήσια κρατική επιδότηση, που πληρώνουν οι πολίτες όλης της χώρας με τους φόρους τους, αυξήθηκε κατά 18%, προσεγγίζοντας τα 120 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, τα δρομολόγια και τα λεωφορεία – τρόλεϊ που κυκλοφορούν στους δρόμους της πρωτεύουσας μειώνονται δραματικά, με την τιμή του εισιτηρίου να έχει ανέβει ξανά σε 1,4 ευρώ, από 1,2 ευρώ το 2014. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 12.500 καθημερινά δρομολόγια του 2014 σήμερα έχουν μειωθεί σε 9.500. Οι απώλειες του συγκοινωνιακού έργου, μόνο για το 2016, υπολογίζονται σε 352.929 δρομολόγια, δηλαδή ποσοστό 8,8% επί των προγραμματισθέντων, εκ των οποίων το 78,1% οφειλόταν σε απώλεια από έλλειψη οδηγού, 6,2% σε βλάβη οχήματος και 15,7% σε άλλες αιτίες.

«Την ώρα, λοιπόν, που περιορίζεται το κοινωνικό έργο των συγκοινωνιών στην Αθήνα και οι πολίτες ταλαιπωρούνται περιμένοντας με τις ώρες στις στάσεις, η κυβέρνηση έχει βρει λεφτά για να διορίσει μέσα σε έναν χρόνο επιπλέον 400 υπαλλήλους στην εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού του ΟΣΕ», τόνισε ο Χατζηδάκης. Και πρόσθεσε ότι την ανηφόρα έχουν πάρει και τα έξοδα του ΟΑΣΑ προς τρίτους, τα οποία αυξήθηκαν από 30% μέχρι και 91%! Τα «έξοδα-αμοιβές τρίτων» από 6,6 εκατ. ευρώ το 2015 ανέβηκαν σε 11,6 εκατ. ευρώ το 2016 (αύξηση 76%, κατά μέσο όρο), όπως και τα «διάφορα έξοδα» (αυξήθηκαν κατά 33% το 2016), που περιλαμβάνουν κυρίως κονδύλια για μελέτες και για υπηρεσίες που παρέχουν τρίτοι προς τον ΟΑΣΑ. «Σκανδαλώδεις» χαρακτηρίζονται και οι δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης, οι οποίες από 2 εκατ. ευρώ το 2014 ανέβηκαν στα 5,7 εκατ. το 2016 (αύξηση 172%).

«Εχουμε μια κυβέρνηση που, ενώ περηφανεύεται για το κοινωνικό της πρόσωπο, μειώνει το κοινωνικό έργο των αστικών συγκοινωνιών και την ίδια στιγμή κάνει κουβαρνταλίκια και χαριστικές πράξεις προς τρίτους κομματικούς της πελάτες, προφανώς. Αυτή είναι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ», επισήμανε ο Χατζηδάκης προσθέτοντας ότι όσον αφορά τα έξοδα για επισκευές και συντηρήσεις λεωφορείων το 2016 μειώθηκαν κατά 23%.

Από την πλευρά του ο αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ Κώστας Καραμανλής κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι κατάργησε τους ελέγχους εισιτηρίου, με αποτέλεσμα η εισιτηριοδιαφυγή να εκτιναχτεί στα ύψη, τονίζοντας ότι η νέα πολιτική της είναι «μπείτε όλοι δήθεν τζάμπα και ας ρημάξουν οι συγκοινωνίες, και ας πληρώσει πανάκριβα μετά ο ελληνικός λαός το κόστος».

«Η ΝΔ θα επαναφέρει τους ελεγκτές κομίστρου», ανήγγειλε ο Καραμανλής, προσθέτοντας ότι και στο μέτωπο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου η κυβέρνηση «κατάφερε να μετατρέψει ένα μέσο που θα έπρεπε να απλοποιεί τη ζωή μας σε μια μεγάλη ταλαιπωρία».

Οι θέσεις της ΝΔ για τις αστικές συγκοινωνίες, όπως τις παρουσίασε ο Καραμανλής, συμπυκνώνονται στα εξής:

– Δωρεάν μετακινήσεις ή μειωμένο κόμιστρο για όσους πραγματικά το έχουν ανάγκη.

– Κάλυψη των δωρεάν μετακινήσεων από τους αρμόδιους φορείς για να μην μπαίνουν μέσα οι αστικές συγκοινωνίες.

– Φτηνό εισιτήριο για όλους τους υπόλοιπους.

– Καλές συγκοινωνίες για όλους με έλεγχο, ασφάλεια και σύγχρονες υπηρεσίες, χωρίς να πληρώνει περισσότερα ο ελληνικός λαός.