Το Κρατικό και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ετοιμάζονται από αύριο να «συγκατοικήσουν», ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να εισαχθεί στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή ο νόμος που προβλέπει τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus) και να προχωρήσει η ψήφισή του. Για πρώτη φορά, λοιπόν, τα δύο μουσεία ενώνουν τις συλλογές σύγχρονης τέχνης που το καθένα διαθέτει για να συνθέσουν τη «Συμφωνία σε 20 μέρη», που εγκαινιάζεται αύριο στο ΜΜΣΤ (και διαρκεί ώς τις 20/5): την έκθεση με έργα 200 καλλιτεχνών από το σύνολο των 2.300 που διαθέτει η συλλογή του ΜΜΣΤ και των 900 και πλέον του ΚΜΣΤ. «Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει μεγάλος πλούτος ερμηνευτικών προτάσεων και ιδεών για μελλοντικές εκθέσεις, κι αυτό ήταν ένα από τα πιο γοητευτικά, αλλά δύσκολα σημεία της προετοιμασίας» δηλώνει στο «Νσυν» η διευθύντρια του ΜΜΣΤ Θούλη Μισιρλόγλου. «Επιλέξαμε τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα των συλλογών ώστε να αναδειχθούν το πνεύμα και οι άξονές τους» προσθέτει ο προϊστάμενος Συλλογών ΚΜΣΤ και συνεπιμελητής της έκθεσης Γιάννης Μπόλης. Σημειωτέον ότι η έκθεση περιλαμβάνει ιστορικές ενότητες –π.χ. για την Αφαίρεση ή τους Νέους Ελληνες Ρεαλιστές –και πιο σύγχρονες θεματικές: για τις ταυτότητες, την πολιτική, τον ρόλο του σώματος. Εργα ιστορικά, όπως μια σύνθεση του Μίμη Κοντού του 1959, τυπώματα της δεκαετίας του 1960 του Στίβεν Αντωνάκου, εγκαταστάσεις του Βλάση Κανιάρη, αλλά και δημιουργίες νέων καλλιτεχνών όπως των Δημήτρη Αμελαδιώτη και Ορέστη Μαυρουδή θα συνθέσουν ένα «μικρό πανόραμα της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας της Τέχνης», από το οποίο όμως απουσιάζουν αρκετοί καλλιτέχνες, καθώς όπως διευκρινίζουν οι διοργανωτές, πρόκειται για «ένα πρώτο δείγμα». Στον προγραμματισμό δε για το 2018 περιλαμβάνονται από εκθέσεις -αφιερώματα στις ΗΠΑ και δράσεις για τον Αλέξανδρο Ιόλα ώς την επανέκθεση της Συλλογής Κωστάκη.