Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου απέστειλε ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων για το καθεστώς των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων.

Στην επιστολή με τίτλο «Ποιος φοβάται την Τέχνη και τον Πολιτισμό στο δημόσιο σχολείο;», οι θεατρολόγοι ζητούν συνάντηση με τον υπουργό αναμένοντας μάλιστα και τη θέση του για την περικοπή του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από την Ε᾽ και ΣΤ᾽

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Εδώ και πολύ καιρό, με την Υπουργική Απόφαση του προκατόχου σας κ. Φίλη, βάλλονται βάναυσα τόσο τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών όσο και τα δικαιώματα των παιδιών στην ποιοτική και πολύπλευρη εκπαίδευση. Για το καθεστώς των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων, που καταδίκασε στην ανεργία ή εξανάγκασε σε αναξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας πλήθος εκπαιδευτικών ειδικοτήτων την προηγούμενη χρονιά, σας απευθύναμε αλλεπάλληλες επιστολές με αίτημα συνάντηση μαζί σας, προχωρήσαμε σε κινητοποιήσεις και πλήθος δράσεων και ενεργειών, διεκδικώντας τα αυτονόητα.

Στηρίξαμε το δίκαιο αγώνα εκατοντάδων εκπαιδευτικών που προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, προασπιζόμενοι το δικαίωμά τους στη διδασκαλία των μαθημάτων που επέλεξαν να σπουδάσουν και αγαπούν. Επικοινωνήσαμε με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ενημερώνοντας και ζητώντας την εφαρμογή της απόφασης, που θέτει αυστηρές προϋποθέσεις στην ανάθεσή τους. Απαιτήσαμε πλήρη διαφάνεια από κάθε βαθμίδα της Διοίκησης ως προς την καταγραφή και δημοσιοποίηση όλων των λειτουργικών κενών. Παρατηρήσαμε μια στοιχειώδη συμμόρφωση και αναμέναμε τον αντίστοιχο σεβασμό τόσο στην απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου όσο και στα εργασιακά μας δικαιώματα, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Δυστυχώς, μετά από όλα αυτά, μια ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας μάς δημιουργεί απορία, οργή και αγανάκτηση: «Κανονικά οι αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων στους δασκάλους» ο τίτλος της. Και διερωτώμαστε: εσείς, το γνωρίζετε κ. Υπουργέ; Ότι ενώ υπάρχει απόφαση του ΣτΕ που θέτει ξεκάθαρους όρους στην ανάθεσή τους (μόνο για σοβαρό και έκτακτο λόγο και μόνον όταν διαθέτουν επαρκείς ακαδημαϊκές γνώσεις οι εκπαιδευτικοί που τα αναλαμβάνουν, οι οποίες αποδεικνύονται, όχι αυθαίρετα και επιπόλαια, αλλά με ειδικά αιτιολογημένες κρίσεις), οι εκπρόσωποί σας διατείνονται ότι γίνονται «κανονικά οι αναθέσεις»; Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Είναι άτυπη οδηγία προς τη Διοίκηση να αυθαιρετήσει με τις όποιες συνέπειες; Και ποιος θα πάρει την ευθύνη παράβασης δικαστικής απόφασης; Οι συντάκτες του εν λόγω ΔΤ; Είναι τόσο ανεπαρκώς ενημερωμένοι ή αγνοούν απροκάλυπτα το περιεχόμενο της απόφασης;

Όμως, και πέραν της νομικής διάστασης: το δίκαιο και το ηθικό του ζητήματος δεν απασχολεί κανέναν στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας; Αναλογίστηκε κανείς ότι κάθε ώρα που ανατίθεται σε μόνιμο συνάδελφο είναι ένα βήμα ακόμη προς την ανεργία εκατοντάδων εκπαιδευτικών; Προς τι αυτή η απαξίωση, το μένος και η εκδικητικότητα απέναντι σε ανθρώπους που διεκδικούν –με κάθε τρόπο– το δίκιο τους; Ποιοι πολεμούν την τέχνη και τον πολιτισμό (και όχι μόνο, γιατί δεν βάλλεται μόνο η Αισθητική Αγωγή, αλλά και η Φυσική Αγωγή και η Πληροφορική) στο Υπουργείο Παιδείας; Ποιοι, εντέλει, επιχειρούν να τσακίσουν τα δικαιώματα ολόκληρων κλάδων, να συντηρήσουν τη σύγκρουση αντί να γεφυρώσουν τα χάσματα και αντί να εργαστούν προς μια υψηλού επιπέδου εκπαίδευση που αξίζουν όλα τα παιδιά;

Κύριε Υπουργέ,

Ενάμιση χρόνο μετά την Υ.Α. Φίλη για τον ενιαίο τύπο δημοτικού σχολείου, η λέξη «ενιαίος» παραμένει ακόμη ένας εύηχος όρος και όχι πραγματικότητα: τα κενά είναι ακόμη πάρα πολλά• υπάρχουν ελλείψεις τόσο σε δασκάλους όσο και σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας• τα ολοήμερα προγράμματα υπολειτουργούν ή δε λειτουργούν καθόλου (η λήξη του πρωινού προγράμματος στη 1:15 και η κατάργηση του υπεύθυνου ολοήμερου υποβάθμισαν κατά κοινή ομολογία τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, με αποτέλεσμα τη διαρκή ταλαιπωρία παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών)• ο κατακερματισμός των εκπαιδευτικών και οι ελαστικές σχέσεις εργασίας παγιώνονται• τα δικαιώματα των αναπληρωτών και η εξίσωσή τους με τους μόνιμους συναδέλφους φαίνεται ότι αποτελούν έλασσον ζήτημα και όχι προτεραιότητα• οι μόνιμοι διορισμοί και η ανάγκη δημιουργίας οργανικών θέσεων είναι για κάποιους ανέξοδη συζήτηση και όχι επιτακτική ανάγκη…

Για όλα τα παραπάνω, ζητούμε συνάντηση μαζί σας και προσδοκούμε τις απαντήσεις σας. Ως Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων αναμένουμε και τη θέση σας (την οποία ζητήσαμε επανειλημμένα και σε πρωθύστερες επιστολές μας) για την αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική περικοπή του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από την Ε᾽ και ΣΤ᾽ – τη στιγμή, μάλιστα, που υπήρξατε ένας από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που υποβάλλατε ερώτηση στη Βουλή για την αναίτια περικοπή της –, καθώς και το πώς θα ενεργήσετε σε σχέση με την επαναφορά της. Δεν τη ζητούμε μόνον εμείς: τη ζητούν οι γονείς, οι συνάδελφοί μας και πρωτίστως τα ίδια τα παιδιά.