Γνώριζε από παλιά –30 χρόνια πριν –και από το Bald Theatre του Σάββα Πατσαλίδη πόσο δύσκολο είναι να δείξει μια ομάδα από την περιφέρεια επαγγελματική δουλειά της στο θεατρικό «κέντρο». Ετσι ο Μανόλης Σάρδης έστησε το Reborn in Athens, προσφέροντας δείγματα θεατρικού και χοροθεατρικού επαγγελματισμού στην Αθήνα (2-9 Ιουλίου στο Θησείον). Κάπως έτσι είδαμε και το «Αριστούργημα» του δανού «Τριέρ του θεάτρου» Κριστιάν Λόλικε διά χειρός Θάνου Νίκα από τη Θεσσαλονίκη. Και θα δούμε ομάδες από το Ναύπλιο, τον Βόλο, την Πάτρα, την Καρδίτσα. Η πανελλήνια πρώτη του «Αριστουργήματος» (γραμμένου το 2005) ήρθε να θυμίσει σε αιματηρές ημέρες βομβιστών αυτοκτονίας τη σχέση θρησκείας, φανατισμού, βίας και τρομοκρατίας, συνδυάζοντας την πτώση των Δίδυμων Πύργων («του μεγαλύτερου έργου τέχνης» κατά τον Στοκχάουζεν) και τη συγχώρεση της γυναίκας του πυροσβέστη με τη σφαγή στη Ρουάντα, όπου ο σύζυγος ομολογεί ότι έσφαξε την οικογένεια της συζύγου («το θέμα είναι πώς διαχειριζόμαστε ένα τραύμα για να προχωρήσει η κοινωνία» μου εξηγεί ο σκηνοθέτης) και τη σφαγή στο Μπεσλάν. Ερώτημα, κατά τον Θάνο Νίκα: «Τι κάνει έναν άνθρωπο μέσα από την πίστη να φτάσει σε ακραίες πράξεις;». Ή τους μαθητές του να φτάνουν, σήμερα, να μιλούν με εμφυλιοπολεμικά συνθήματα. Η θεατρική θέση της όποιας απάντησης και στη νέα σεζόν, Δευτερότριτα, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.