Τέλος στη διέλευση από το παράπλευρο οδικό δίκτυο όλων των φορτηγών αυτοκινήτων και των οχημάτων αγροτικής και επαγγελματικής χρήσης βάζει το υπουργείο Υποδομών.

Οι όποιες εξαιρέσεις θα καθορίζονται με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στη μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη του οχήματος σε όμορη περιοχή, σε δημότη, σε εκτέλεση δημόσιου ή ιδιωτικού έργου.

Αυτά προβλέπονται, μεταξύ άλλων, σε τροπολογία του υπουργείου που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου « Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών-μελών της, αφενός και της Δημοκρατίας του Ιράκ αφετέρου».

Με την τροπολογία δημιουργείται αυτοτελής υπηρεσία Οδικών Τελών με αντικείμενο:

.τη σύνταξη προδιαγραφών για ενιαία ηλεκτρονικά διόδια.

.την ανάπτυξη και λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών υποδομών παρακολούθησης και χρέωσης διοδίων.

.την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης και καταγραφής –επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων.

Στη συνιστώμενη Υπηρεσία υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας. Επιπλέον, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εφαρμόζονται για την κατασκευή και διαχείριση νέων σταθμών διοδίων, πλην εκείνων που αφορούν σε συμβάσεις παραχώρησης ( ουσιαστικά την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες).

Σε ό,τι αφορά τα διόδια, στην τροπολογία αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι η αναλογική χρέωση των τελών ανά κατηγορία οχήματος, μπορεί να γίνεται:

.ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου
.αναλογικά ανά περίοδο χρήσης του δικτύου (ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α) με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην τροπολογία, θεσπίζεται ρητή απαγόρευση για την κατασκευή και λειτουργία νέων κατ’ ουσιαν μετωπικών διοδίων εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από