Ο νέος αλουμινένιος κινητήρας 1.0 TSI παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο νέο Polo TSI BlueMotion με απόδοση 95 ίππων. Αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που συνδύασε την τεχνολογία BlueMotion με κινητήρα βενζίνης και έθεσε νέο σημείο αναφοράς στην οικονομία στην κατηγορία του, όντας το μοναδικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο (DSG), όπου οι εκπομπές ρύπων CO2 διατηρούνται κάτω από τα 100 γρ/χλμ.

Η γκάμα των επιτυχημένων κινητήρων στην έκδοση 1.0 TSI, προσφέρει ακόμη καλύτερες επιδόσεις με την προσθήκη μιας νέας έκδοση με ισχύ 110 ίππους στο πιο επιτυχημένο γερμανικό μικρό μοντέλο, το νέο VW Polo . Ο 1.0 TSI προσφέρει μεγάλες επιδόσεις, ενώ ο μικρός κυβισμό των 999 κ.ε.κ, κάνει τρίπλα στα τέλη κυκλοφορίας ενώ οι επιδόσεις του μπορούν να συγκριθούν μόνο με 1.600αρια ατμοσφαιρικά μοτέρ. Ο 1.0 TSI είναι αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό και Turbo, χαμηλό βάρος και συμπαγείς διαστάσεις

Ο νέος κινητήρας έχει το προνόμιο να συνδυάζει τις επιδόσεις TSI με την οικονομία χρήσης που προσφέρουν οι κινητήρες πετρελαίου. Αποδίδει 110 ίππους μεταξύ 5.000 – 5.500 σ.α..λ και έχει ροπή 200Nm από τις 2.000 σ.α.λ..

Προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία κινητήρων με ιπποδύναμη 100PS-120PS, με επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα σε 9,3 ΄΄ και τελική ταχύτητα 197 χλμ/ώρα. Παράλληλα όμως έχει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2: Μόλις 4,3 λίτρα/100χλμ.