Ανοίγει για τα καλά η μάχη στο ρεύμα, καθώς νέοι παίκτες από χώρους που δεν σχετίζονται με την ενέργεια ετοιμάζονται να εισέλθουν στο παιχνίδι της πώλησης πακέτων ηλεκτρισμού.

Πέραν της μάχης που δίνουν οι υφιστάμενοι ιδιώτες πάροχοι σε επίπεδο προσφορών και διαφήμισης, μάχη που έχει ήδη δώσει αποτελέσματα –το 6% του πελατολογίου της ΔΕΗ ή 30.000 καταναλωτές την έχουν ήδη εγκαταλείψει –νέοι παίκτες ετοιμάζουν την είσοδό τους στο παιχνίδι.

Μετά τα ΕΛΤΑ, που την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσαν ότι προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην πώληση πακέτων ηλεκτρισμού σε συνεργασία με κάποιον από τους υφιστάμενους παρόχους, ανάλογα σχέδια φαίρονται να εξετάζουν ο ΟΤΕ, η Forthnet και άλλοι τηλεπικοινωνιακοί παίκτες.

Καταλύτης είναι προφανώς η υποχρέωση από το Μνημόνιο για μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 25% μέχρι το 2018 και στο 50% μέχρι το 2020, με την ελληνική πλευρά να ετοιμάζεται να εισηγηθεί στους θεσμούς τον τρόπο εφαρμογής του μέτρου.

Σε αυτή τη νέα αγορά που μόλις τώρα ανοίγει, τα ΕΛΤΑ όσο και οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα, το εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων τους πανελλαδικά, κάτι που λείπει από τους ιδιώτες παρόχους ρεύματος. Τα τιμολόγια των ιδιωτών του ρεύματος είναι αυτή τη στιγμή χαμηλότερα της ΔΕΗ κατά 8%-12% σε κάποιες κατηγορίες κατανάλωσης (ανάλογα με την εταιρεία).

Πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο κατέχουν οι Ηρων (μερίδιο 1,9%), Elpedison (1,6%), Protergia Ομίλου Μυτιληναίου (1,2%), καθώς επίσης οι Watt +Volt, Green και Voltera (όλοι μαζί 1%).