Πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου στο Διαδίκτυο και όχι στη συμβατική τηλεόραση είναι πλέον κάτι το σύνηθες για τα νεαρά άτομα ηλικίας 13-24 ετών στον δυτικό κόσμο. Κατά μέσο όρο φαίνεται ότι παρακολουθούν δωρεάν οπτικοακουστικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο

11,3 ώρες (σε ιστοσελίδες όπως το YouTube) και 10,8 ώρες σε βίντεο εγγραφής (σε ιστότοπους όπως το Netflix). Με άλλα λόγια, καταναλώνουν οπτικοακουστικό περιεχόμενο στο Διαδίκτυο περίπου 22 ώρες την εβδομάδα. Αντίθετα, η κατανάλωση οπτικοακουστικού περιεχομένου στην τηλεόραση είναι 8,3 ώρες την εβδομάδα.

Σύμφωνα με μελέτη της Acumen, 62% του συνόλου των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτιμούν να καταναλώνουν περιεχόμενο βίντεο στο Διαδίκτυο. Συνολικά, οι περισσότεροι νέοι, σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων, ανέφεραν ότι προτιμούν να καταναλώνουν οπτικοακουστικό περιεχόμενο, ακόμη και τηλεοπτικό στην οθόνη του ηλεκτρονικού τους υπολογιστή. Πρόκειται για μεγάλη αλλαγή στις προτιμήσεις, καθώς σε παλαιότερες έρευνες οι αντίστοιχοι συνομήλικοί τους έλεγαν ακριβώς το αντίθετο. Δεν είναι ίσως τυχαίο ότι οι αμερικανοί παραγωγοί στρέφονται πρωτίστως στην ανακάλυψη ταλέντων που ξεπηδούν από το Διαδίκτυο, παρά από τα «τραγουδιστικά» τηλεοπτικά ριάλιτι. Το πρόβλημα είναι ότι με τα κοινωνικά μέσα είναι τόσο πολλοί οι υποψήφιοι αστέρες, που η ανακάλυψή τους καθίσταται δυσκολότερη σε σύγκριση με την τηλεοπτική εποχή.