Στο ίδιο ταμπλό παίζει τώρα η αυστριακή ORF ύστερα από τη νίκη της μουσάτης ντραγκ κουίν Κοντσίτα Βουρστ, πέρυσι με το «Rise Like A Phoenix» –κάτι σαν αναγεννήσου εκ της τέφρας σου, σαν τον φοίνικα. Αφού το –προκλητικό και «προοδευτικό» ως προς την εικόνα που ήθελε να δώσει η αυστριακή ραδιοτηλεόραση –μούσι τού Τόμας Νόιβιρθ τράβηξε την προσοχή των 195 εκατ. τηλεθεατών και όλης της υφηλίου από την υπερσυντηρητικοποίηση της Αυστρίας, γιατί να μην το εκμεταλλευθούμε (σου λένε);. Οπερ και έπραξαν και με το παραπάνω. Από τον Ιανουάριο ήταν έτοιμοι, μελετημένοι στην τελευταία λεπτομέρεια, με τα παραδοσιακά τραμ και τα αεροσκάφη ντυμένα στα χρώματα της Γιουροβίζιον και τη Βιέννη έτοιμη να υποδεχτεί τις ορδές των γιούροφαν –και μέσω της μικρής οθόνης, των ανά τον κόσμο τηλεθεατών –στην «πιο γκέι Γιουροβίζιον», διότι και αυτό είναι η φετινή. Την ώρα μάλιστα που προκαλούν ακόμη οι σκληροί νόμοι Πούτιν κατά της «ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας» και πολλοί –ιδιαίτερα οι Σουηδοί εκπρόσωποι –δεν εκφράζουν μόνο φόβους, αλλά δηλώνουν ότι θα απόσχουν από τον διαγωνισμό σε περίπτωση που νικήσει το ρωσικό τραγούδι και η διοργάνωση γίνει στη Μόσχα.

Με την έξυπνη κίνηση «υπαγωγής» της Αυστραλίας –και των αμέτρητων γιούροφαν της –στον διαγωνισμό της Γιουροβίζιον, οι ιθύνοντες της διοργανώτριας EBU δίνουν σαφώς το μήνυμα της διεθνούς επιρροής (σκέφτονται να εντάξουν ακόμη και την Κίνα ή την Ιαπωνία, εφόσον εγγραφούν μέλη της οι ραδιοτηλεοράσεις τους).

Κραυγές αγωνίας. Η επετειακή Γιουροβίζιον έχει και κοινωνικά μηνύματα. Η φινλανδική συμμετοχή (αποκλείστηκε από τον τελικό), η βραχύτερη στην ιστορία του θεσμού, διάρκειας 1’23», από τη ροκ μπάντα ατόμων με Σύνδρομο Down, Pertti Kurikan Nimipäivät, έγινε κραυγή στο «Aina Μun Pitää» (Πάντα πρέπει): «Δεν θέλουμε να ζούμε σε ιδρύματα». Φαβορί πάντως θεωρούνται οι καλλίφωνοι έφηβοι τενόροι Il Volo (Η πτήση), με το «Grand Amore» (Μεγάλη αγάπη), με αιχμές για το bullying, τον εκφοβισμό στο βιντεοκλίπ τους. Αλλά και η εσθονική συμμετοχή με το υπαινικτικό «Goodbye To Yesterday» (Αντίο στο χθες).