Χρειάστηκε 18 μήνες για να απλώσει σε 112 τ.μ. την ιστορία της πόλης όπου έζησε 46 χρόνια της ζωής του χωρίς να είναι η γενέτειρά του. Ο λόγος για τον μοναδικό έλληνα καλλιτέχνη που κατάφερε να κατακτήσει το κοινό του Παρισιού με την ιδιαίτερη γραφή του στις αρχές του 20ού αιώνα, τον γεννημένο στη Σωζόπολη της Βουλγαρίας Γιώργο Γουναρόπουλο, ο οποίος κατάφερε σε ένα από τα πιο μνημειακά έργα της παραγωγικότατης καριέρας του να αποτυπώσει την ιστορία της Αθήνας στην τοιχογραφία που κοσμεί την αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου της Αθήνας.

Ο Περικλής, έχοντας στο πλευρό του την Ασπασία, τη Δόξα και την Αθηνά και περιστοιχισμένος από ρήτορες και φιλοσόφους, πολιτικούς και τις εννέα μούσες – ανάμεσα σε άλλες μορφές – δεσπόζει στο έργο για το οποίο ο καλλιτέχνης αμείφθηκε το 1937-1938 με το διόλου ευκαταφρόνητο για την εποχή ποσό των 500.000 δρχ.

Τη μνημειακή αυτή σύνθεση (λεπτομέρεια στη φωτογραφία) όμως είναι πολλοί που δεν την έχουν δει από κοντά στα 78 χρόνια που έχουν περάσει από τη δημιουργία της. Και θα έχουν για πρώτη φορά την ευκαιρία να παρατηρήσουν και την παραμικρή της λεπτομέρεια μέσα από τις αναπαραγωγές υψηλής ανάλυσης (wall paper), παράλληλα με τα προσχέδια και τις μελέτες του καλλιτέχνη, που έχει δανειστεί ειδικά για την έκθεση από την Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων.

Ολα αυτά συμβαίνουν στο Μουσείο Γουναρόπουλου (Γουναροπούλου 6, Ανω Ιλίσια) – το σπίτι του ζωγράφου που έχει δωρηθεί από την οικογένειά του μαζί με έργα του στον Δήμο Ζωγράφου – όπου παράλληλα παρουσιάζεται, έως τις 29 Ιουλίου, μια λιγότερο γνωστή θρησκευτική ζωγραφική του, με την παρουσίαση της αγιογράφησης από τον καλλιτέχνη του ιερού ναού Αγίας Τριάδας Βόλου, που χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του 1950.