Οταν το πρώτο «Mad Max» εκείνο το πρωτόλειο του Τζορτζ Μίλερ έβγαινε στις αίθουσες το 1979 η Σαρλίζ Θερόν ήταν ένα τετράχρονο κοριτσάκι. Εφηβη πια είδε και εκείνο το πρώτο φιλμ και τις δύο συνέχειες και τις βρήκε «καθηλωτικές» αν και πολύ «φοβιστικές». Στα 40 της πια και με ένα Οσκαρ η Θερόν εξακολουθεί να νιώθει έτσι, μόνον που τώρα είναι και η ίδια κομμάτι αυτού του μύθου, χαρίζοντας την απίστευτη λάμψη και την καταπληκτική γοητεία της στην πρεμιέρα του φιλμ την Πέμπτη στο 68ο Φεστιβάλ των Καννών. 

Κρίνοντας από όσα είπαν ο Τζορτζ Μίλερ και οι συντελεστές της ταινίες (ανάμεσά τους ο καινούργιος Μax Τόμ Χαρντι που πήρε την θέση του αρχετυπικού Μελ Γκίμπσον), η εμπειρία των γυρισμάτων του «Μad Max: Ο Δρόμος της Οργής» ήταν κάτι το μοναδικό:

Πρόκειται για μια ταινία διαρκώς στην κίνηση και που δεν σταματά ποτέ και πουθενά, μια ταινία στην οποία κάθε ήχος βρίσκεται στη διαπασών, μια ταινία που δεν έχει οίκτο. Αυτός άλλωστε ήταν ο στόχος του ελληνικής καταγωγής Μίλερ.

«Ηθελα να προσφέρω στον θεατή μια εμπειρία όπου δεν θα χρειάζονταν υπότιτλοι γιατί δεν θα υπήρχε ο χρόνος για να προλάβουν να τους διαβάσουν!» είπε το μεσημέρι της Πέμπτης μιλώντας στους δημοσιογράφους.

Με έντονα χρώματα και αρκετή σέπια, ο Μίλερ έφτιαξε και πάλι τον μετα-αποκαλυπτικό δυστοπικό κόσμο των προηγούμενων «Mad Max» και στην ουσία αφηγείται «ένα ακόμα επεισόδιο από την πορεία του Μαξ», του πρώην αστυνομικού που μετατράπηκε σε περιπλανώμενο τυχοδιώκτη από τότε που δολοφόνοι της ασφάλτου σκότωσαν την γυναίκα και το παιδί του.

Πώς όμως από την βιτρίνα της χορταστικής περιπέτειας υπάρχουν στοιχεία που δίνουν βαθύτερες διαστάσεις σε όλες τις ταινίες «Mad Max»: Γιατί ο κόσμος έφτασε σε αυτό το σημείο; Τι μεσολάβησε και επήλθε μια τόσο μεγάλη οικολογική καταστροφή που είχε ως αποτέλεσμα μια επιστροφή του ανθρώπου στην πρωτόγονη φύση του, με την μόνη διαφορά ότι τώρα υπάρχουν βενζινοκίνητα οχήματα;

Ερωτήματα όπως τα παραπάνω ανέκαθεν απασχολούσαν τον Μίλερ αλλά και την Σαρλίζ Θερόν η οποία στην ταινία υποδύεται μια δυναμική μονόχειρα η οποία έχει αναλάβει το δύσκολο έργο της μεταφοράς μιας ομάδας νεαρών γυναικών στην Πράσινη Γη με τις Πολλές Μητέρες, εκεί που υπάρχει ακόμη ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο.

«Ανέκαθεν θεωρούσα ότι οι ταινίες Mad Max ξεπερνούσαν το πρώτο επίπεδο» είπε η Νοτιοαφρικανή Θερόν. «Μιλούν για το μέλλον αλλά τελικά μήπως το μέλλον είναι εδώ; Η υπερθέρμανση του πλανήτη, το λιώσιμο των πάγων, το γεγονός ότι σε πολλά σημεία της υφηλίου το νερό είναι δυσεύρετο, η παράνοια των ηγετών και γενικότερα της εξουσίας που πολύ συχνά τίθεται εκτός ελέγχου. Όλα αυτά δεν είναι θέματα που βλέπουμε διαρκώς μπροστά μας;»

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από