Ο τέως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Σωτήρης Χατζάκης, με επιστολή του, δίνει τη δική του εκδοχή στο θέμα της απομάκρυνσης του από την πρώτη σκηνή της χώρας από τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού, τα οικονομικά του θεάτρου και τη στάση των εργαζομένων απέναντί του.

Η επιστολή ειναι η εξής:

«Προφανώς, δεν έχουν κατανοήσει αυτά που διαβάζουν. Υπάρχουν τρία αναμφισβήτητα γεγονότα.

»Πρώτον. Την ημέρα που αποχώρησα μετά την ανακοίνωση της παράνομης αποπομπής μου, παρέδωσα το ταμείο του Εθνικού Θεάτρου με το ποσό των2.367.159,44 ευρώ.

»Δεύτερον. Ο Απολογισμός του έργου μου κατά τη περίοδο 01.01.2014-31.12.2014 εγκρίθηκε στις αρχές Μαρτίου ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου. Και έχει αναρτηθεί στην «Διαύγεια» εδώ και ένα μήνα. Σε αυτόν γίνεται εκτενής αναφορά στη διεύρυνση του ρόλου και της δραστηριότητας του Εθνικού Θεάτρου κατά τη θητεία μου.

»Τρίτον. Το ποσό με το αρνητικό πρόσημο που διακηρύττει ο Αναπληρωτής Υπουργός σε σύμπνοια μετο Σωματείο Εργαζομένων δεν είναι έλλειμμα. Ούτε χρήματα από τα αποθεματικά του. Είναι η επιστροφή του ΦΠΑ από το Κράτος. Τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν (το ακριβές ποσόν μάλιστα είναι 1.163.778) στην επέκταση της δραστηριότητας του Εθνικού Θεάτρου, δηλαδή στη δημιουργία 240 νέων θέσεων εργασίας στους τομείς: Σχολείον Ειρήνη Παππά, Μικρό Ρεξ, Θέατρο Χώρα, Χειμερινό Κλιμάκιο, Κοινωνικές Δράσεις, Κατ’ Οίκον, Επισκεπτήριο, Φόρα Στοπ. Πρόκειται για χρήματα που πήγαν σε μισθούς και έξοδα παραγωγής. Μετά από Αναμόρφωση του προϋπολογισμού του Εθνικού Θεάτρου, που είχε εγκριθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, από το οικονομικό τμήμα του Υπουργείου Πολιτισμού και από το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Θεάτρου. Η διαφορά ανάμεσα στο ποσό των 1.604.598,11 που αναφέρεται στον ισολογισμό με το ποσό 1.163.778 αφορά σε λογιστικό έξοδο και όχι πραγματικό και συγκεκριμένα στις «προβλέψεις εκμετάλλευσης και απόσβεσης».

»Ποτέ δεν ισχυρίστηκα ότι το Σωματείο των Εργαζομένων του Εθνικού διάκειται ευμενώς προς εμένα και το έργο μου. Προσπάθησα να συνεργαστώ μαζί τους για το κάλο των ίδιων των εργαζομένων και το καλό του Εθνικού Θεάτρου. Αρκετές φορές με επιτυχία. Λυπάμαι, που σ’ αυτή τη φάση επιζήτησαν τα συγκεκριμένα μέλη της Διοίκησής του να παίξουν ρόλο σε μία σχεδιασμένη με πανουργία απόπειρα σπίλωσης του έργου μου και της επαγγελματικής μου αξιοπρέπειας».