Καθώς ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, Μπρις Ρομπέν, δήλωσε πριν από λίγες ώρες ότι υπάρχουν αρκετές ενδείξεις πως ο 28χρονος συγκυβερνήτης του μοιραίου Airbus Α320, «ήθελε να ρίξει οικειοθελώς το αεροσκάφος», αποδεικνύεται ότι από το 1982 μέχρι σήμερα έχουν συμβεί άλλα πέντε πολύνεκρα αεροπορικά δυστυχήματα που οφείλονται σε αυτοχειρία των πιλότων:

9 Φεβρουαρίου 1982: πτήση 350 της Japan Air Lines, Τόκιο

Το McDonnell Douglas DC-8-61, που εκτελούσε τοπικό δρομολόγιο από την πόλη Φουκουόκα προς το Τόκιο, έπεσε στη θάλασσα, λίγο πριν την προσγείωση του στο αεροδρόμιο Χανέντα, όταν ο πρώτος κυβερνήτης του αεροσκάφους, ο 35χρονος Σεϊτζι Καταγκίρι, αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει παίρνοντας μαζί του και τους 166 επιβάτες μαζί με το οκταμελές πλήρωμα του. Ο ψυχολογικά ασταθής -στα όρια της σχιζοφρένειας- Καταγκίρι επιχείρησε να σαμποτάρει την κάθοδο του αεροσκάφους. Ο συγκυβερνήτης Γιοσιφούμι Ισικάβα και ο πρώτος μηχανικός Γιοσίμι Οζάκι προσπάθησαν να ανακτήσουν από τον κυβερνήτη τον έλεγχο του αεροσκάφους, αλλά τελικά το McDonnell Douglas κατέπεσε σε ρηχά νερά, ανοικτά στον κόλπο του Τόκιο με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 24 άτομα από την βίαιη πρόσκρουση. Οι υπόλοιποι 150 επιβάτες σώθηκαν, ενώ ο Καταγκίρι αθωώθηκε λόγω ψυχολογικής αστάθειας.

21 Αυγούστου 1994: πτήση 630 της Royal Air Maroc, Μαρόκο

Λίγο μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο του Αγκαντίρ, με προορισμό την Καζαμπλάνκα, το ATR-42 συνετρίβη πάνω σε μια βουνοπλαγιά της οροσειράς του Άτλαντα. Το δυστύχημα, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και των 44 επιβατών του, σημειώθηκε όταν ο 32χρονος κυβερνήτης του, Γιουνές Χαγιατί, αποφάσισε να αυτοκτονήσει λόγω προβλημάτων στην ερωτική του ζωή. Έβγαλε τον αυτόματο πιλότο και οδήγησε το αεροσκάφος στο θάνατο, παίρνοντας μαζί του (μεταξύ άλλων) έναν πρίγκιπα από το Κουβέιτ μαζί με τη σύζυγο του, οκτώ Ιταλούς, πέντε Γάλλους, τέσσερις Ολλανδούς κι έναν Αμερικανό επιβάτη.

19 Δεκεμβρίου 1997: πτήση 185 της SilkAir, Ινδονησία

Παρόμοιο με το δυστύχημα της Germanwings φαίνεται να είναι κι εκείνο που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 1997, όταν ένα Boeing 737 που εκτελούσε την πτήση από την Τζακάρτα της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη, βούτηξε κατακόρυφα από μεγάλο ύψος και συνετρίβη στον ποταμό Μούσι στην περιοχή Πάλεμπανγκ, στα νότια της νήσου Σουμάτρας της Ινδονησίας. Το τραγικό συμβάν, που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο και των 104 επιβαινόντων, αποδόθηκε σε αυτοκτονία, καθώς οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος το έριξε ο κυβερνήτης του, Τσου Γουέι Μινγκ, ο οποίος αρχικά κλείδωσε εκτός πιλοτηρίου τον νεαρό συγκυβερνήτη του και ύστερα έκλεισε τους καταγραφείς πτήσεων και τον αυτόματο πιλότο και πήρε τον έλεγχο του αεροσκάφους, το οποίο έπεσε στο ποτάμι μέσα σε διάστημα ενός λεπτού (!) από τα 12.000 μέτρα, εκτελώντας κατακόρυφη πορεία. Ο Μινγκ αντιμετώπιζε την περίοδο εκείνη σοβαρά οικογενειακά προβλήματα.

31 Οκτωβρίου 1999: πτήση 990 της EgyptAir, Βοστώνη

Τριάντα λεπτά μετά την απογείωση του από αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης, με προορισμό το Κάιρο, το Boeing 767 της αιγυπτιακής εταιρείας Egyptair συνετρίβη σε διεθνή ύδατα στον Ατλαντικό, κοντά στις ακτές της Μασαχουσέτης. Και οι 217 επιβαίνοντες σκοτώθηκαν, μεταξύ αυτών και δύο υψηλόβαθμοι αξιωματικοί του Αιγυπτιακού στρατού. Το φως της δημοσιότητας είδαν δύο διαφορετικά πορίσματα: αυτό των αιγυπτιακών αρχών έκανε λόγο για μηχανικό πρόβλημα, ενώ αυτό των ΗΠΑ μιλούσε ξεκάθαρα για αυτοκτονία του συγκυβερνήτη Γκαμάλ αλ Μπατούτι. Μέχρι σήμερα, επικρατέστερη είναι η αμερικανική εκδοχή, καθώς από τον καταγραφέα πτήσεων προέκυψε πως ο κυβερνήτης λίγο πριν την πρόσκρουση στο νερό επαναλάμβανε πολλές φορές στα αραβικά τη φράση «επαφίεμαι στο Θεό», μια έκφραση που λένε όσοι ετοιμάζονται να πεθάνουν.

29 Νοεμβρίου 2013: πτήση 470 της LAM, Μοζαμβίκη

Ο πιλότος του αεροπλάνου της εθνικής εταιρείας αερομεταφορών LAM της Μοζαμβίκης, που κατέπεσε στη Ναμίμπια, έριξε εσκεμμένα το αεροσκάφος στο έδαφος, προκαλώντας το θάνατο 33 ανθρώπων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής έρευνας. Τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους έδειξαν ότι ο κυβερνήτης Ερμίνιο ντος Σαντος Ερνάντες είχε «σαφή πρόθεση» να ρίξει το αεροπλάνο, καθώς είχε κλειδώσει το κόκπιτ λίγο πριν το αεροπλάνο καταπέσει, ενώ δεν επέτρεψε στον συγκυβερνήτη του να εισέλθει στο πιλοτήριο. Το Αεροσκάφος, ένα Embraer 190, πετούσε από το Μαπούτο της Μοζαμβίκης με κατεύθυνση τη Λουάντα, πρωτεύουσα της Αγκόλας με 27 επιβαίνοντες, δέκα πολίτες Μοζαμβίκης, εννέα της Αγκόλας, πέντε Πορτογάλους, ένα Γάλλο ένα Βραζιλιάνο και ένα Κινέζο.

Τέλος, να σημειώσουμε πως, έναν ακριβώς χρόνο μετά την εξαφάνιση της πτήσης MH370 της Malaysia Airlines στον Ινδικό Ωκεανό, εξακολουθεί να πλανάται στην ατμόσφαιρα η θεωρία πως η συντριβή του μοιραίου αεροπλάνου ήταν μια αποστολή αυτοκτονίας του πιλότου του και παρά το γεγονός πως το πρόσφατο πόρισμα των εμπειρογνωμόνων αναφέρει πως «δεν υπάρχει καμία ένδειξη για κοινωνική απομόνωση, αλλαγή στις συνήθεις ή τα ενδιαφέροντα, αμέλειας του εαυτού τους, κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών τόσο στον πιλότο όσο και στον πρώτο αξιωματικό (συγκυβερνήτη) και το πλήρωμα.

Επίσης από την έρευνα δεν εντοπίστηκαν στοιχεία κάποιου μηχανικού προβλήματος στο Μπόινγκ 777». Η πτήση MH370 που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο εξαφανίστηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου 2014 με 12 μέλη πληρώματος και 227 επιβάτες.