Είναι εργένης, δεν πίνει ούτε πηδάει ασύστολα, όπως συνήθως οι λογοτεχνικοί του συνάδελφοι, ζει στο Αμβούργο από 16 ετών και το διαβατήριό του γράφει Χρήστος Παπαδημητρακόπουλος. Ποιος όμως θα προσλάβει έναν ντετέκτιβ με τέτοιο όνομα; Οταν ξεκίνησε να δουλεύει, το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό. Μόνο ένας έλληνας σουβλατζής επέμενε να του αναθέσει την παρακολούθηση του γιου του που πίστευε ότι είχε μπλέξει με κακές παρέες. Ο ελληνογερμανός ντετέκτιβ - από Πελοποννήσιο πατέρα και Βερολινέζα μητέρα - αρνήθηκε ευγενικά και αποφάσισε να κάνει αλλαγές, με πρώτη και καλύτερη αυτή του ονόματός του.
Το Κρις Πάπας ακουγόταν αμερικάνικο, πράγμα που στην αρχή «του την έσπαγε», αποδείχθηκε όμως «συντομότερο, πιο πιασάρικο και ελάχιστα πιο σέξι». Προκειμένου να δουλεύει έφτασε μάλιστα με μισόλογα να υπονοεί ότι καταγόταν από την Αμερική. Γιατί όχι; «Ολοι ξέρουν ότι οι ντετέκτιβ γεννήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Πεθαίνουν βέβαια παντού» γράφει ο δημιουργός του Μίνως Ευσταθιάδης στο «Δεύτερο μέρος της νύχτας», το αστυνομικό μυθιστόρημά του που κυκλοφόρησε πρώτα στην Ελλάδα, έχει όμως ήδη μεταφραστεί στα γερμανικά και πρόκειται να εκδοθεί στη Γερμανία μέσα στο 2015.
Χωρίς να είναι καταιγιστική, η καλοδουλεμένη πλοκή αναπτύσσεται σε ένα ατμοσφαιρικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν ήρωες μοναχικοί και βασανισμένοι. Ξεκινάει με ένα τελετουργικό φόνο στο Φρίντριχσταντ, ένα απομονωμένο γερμανικό χωριό που χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα από ολλανδούς αποίκους.
Η Αγκέλικα βρίσκει το πτώμα του εραστή της και έντρομη αναζητεί έναν ντετέκτιβ πριν καν ειδοποιήσει την Αστυνομία. Ο Κόνραντ Χάουσμαν κείτεται ολόγυμνος στο κρεβάτι του, με τα πόδια δεμένα, τα χέρια απλωμένα και ένα μήλο τού κλείνει το στόμα ενώ μια απόλυτα ευθεία τομή που έγινε με αιχμηρό εργαλείο, τον έχει ξεσκίσει από το κάτω μέρος της κοιλιάς μέχρι το στήθος. Ο Κρις αναλαμβάνει την υπόθεση, η οποία θα πάρει νέες διαστάσεις όταν ένας ακόμη Χάουσμαν, που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον πρώτο, βρίσκεται δολοφονημένος με τον ίδιο ακριβώς τρόπο στο Αμβούργο.
Γύρω του κινούνται άνθρωποι μοναχικοί όπως και αυτός, η Αγκέλικα Μέρλε, ο αστυνομικός Γκέοργκ Βέμπερ, η προκλητική δημοσιογράφος ενός τηλεοπτικού συνεργείου, μια πολωνέζα πόρνη, η μεσόκοπη κυρία Κενό, η συμπαθητική γαλλίδα γειτόνισσα του Πάπας που έχει αναλάβει να τον φροντίζει, ένας μανιακός δολοφόνος που απειλεί τους εμπλεκόμενους αλλά ακόμη και ο Σιντ, ένα γουρούνι από μια σπάνια προστατευόμενη ράτσα που βρέθηκε στο κτήμα του Κόνραντ. Ο Πάπας ακολουθεί τα ίχνη του δολοφόνου, χάνεται όμως στην ομίχλη που απλώνεται μόνιμα γύρω από τον τόπο του εγκλήματος.