Στις πρόσφατες Κάννες, κατά τη διάρκεια της τελετής βράβευσης, συνέβη το εξής παράδοξο: Το έντονο γιουχάισμα που «έσκασε» στο γραφείο Τύπου, όταν το ιταλικό φιλμ «Le meraviglie» κέρδιζε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής, προερχόταν αποκλειστικά από… ιταλούς κριτικούς που, έξαλλοι, μίλησαν για «σκάνδαλο»! Οι Ιταλοί, βλέπετε, σπανίως συμφωνούν με τον υπόλοιπο πλανήτη σε ό,τι αφορά τις μεγάλες στιγμές της φιλμογραφίας τους (γιούχα από Ιταλούς, για παράδειγμα, είχε φάει και ο Μικελάντζελο Αντονιόνι για το «L’ aventura» του 1960). Ε, λοιπόν, χθες δόθηκαν τα βραβεία David Di Donatello – τα λεγόμενα «ιταλικά Οσκαρ». Κι αν περιμένατε θρίαμβο της «Τέλειας ομορφιάς» (φωτογραφία), την πατήσατε. Η ταινία του Πάολο Σορεντίνο κέρδισε βέβαια εννέα βραβεία (ανάμεσά τους και αυτό της σκηνοθεσίας και του α’ ανδρικού ρόλου – σιγά μη δεν το τσέπωνε ο Σερβίλο!) αλλά ο πραγματικός νικητής ήταν το «Ανθρώπινο κεφάλαιο» του Πάολο Βίρτζι. Εμείς την ταινία δεν την έχουμε δει ακόμη (έχει αγοραστεί πάντως από έλληνα διανομέα), αλλά οι Ιταλοί έχουν πάθει την πλάκα τους: η εμπορική της επιτυχία ξεπερνά κάθε πρόσφατο προηγούμενο, ενώ έχει ήδη κάνει μια εντυπωσιακή πορεία σε διεθνή Φεστιβάλ. Κέρδισε λιγότερα βραβεία συνολικά (μόλις… επτά, αλλά να έχετε κατά νου πως οι σπουδαίοι ιταλοί κριτές έχουν ξεχωριστή κατηγορία για το make up και το hairstyling!), είναι όμως εξαιρετικά πιθανό να διεκδικήσει, για λογαριασμό της Ιταλίας, το ξενόγλωσσο Οσκαρ του 2015. Σημειώστε επίσης πως βραβείο για τη συνολική της προσφορά στο σινεμά απενεμήθη στη Σοφία Λόρεν (σαν να καθυστέρησαν λίγο).