Εναν ουρανοξύστη που θα συνδυάζει ξενοδοχείο, συνεδριακό και εμπορικό κέντρο, ένα μεγάλο ενυδρείο στα πρότυπα εκείνου που υπάρχει στο Ντουμπάι και ένα μητροπολιτικό πάρκο από τους μεγαλύτερους ανοικτούς χώρους της Ευρώπης.

Αυτά θα βλέπει ο μελλοντικός επισκέπτης του Ελληνικού μέσα από τη ματιά του διάσημου βρετανού αρχιτέκτονα σερ Νόρμαν Φόστερ που υπογράφει την πρόταση της κοινοπραξίας για τη μετατροπή του Ελληνικού σε μια νέα πόλη, ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια ανάπλασης παγκοσμίως.

Σε βίντεο που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η Lamda Development μπορεί κανείς να δει την πρόταση του Φόστερ για το πρώτο κύμα ανάπλασης της παραλιακής ζώνης, με σημείο αναφοράς τον ουρανοξύστη Marina Resident Tower, ορατό, φυσικά, από παντού.

Στο πρώτο αυτό κύμα περιλαμβάνεται η δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου των 2.000 στρεμμάτων (έναντι 2.800 του Σέντραλ Παρκ) που σύμφωνα με τις πληροφορίες θα απαιτήσει 100.000 δέντρα και 2.000.000 θαμνώδη. Μέσα στο πάρκο θα υπάρχουν 150 παιδικές χαρές και 47 χιλιόμετρα ποδηλατοδιαδρομών.

Δίπλα στο μητροπολιτικό πάρκο, που περιλαμβάνει μονοπάτια για πεζούς, μικρά κανάλια, ποδοσφαιρικά γήπεδα και αθλητικές εγκαταστάσεις, θα αναπτυχθούν αργότερα οικιστικά συγκροτήματα και πλησίον τους ένα επιχειρηματικό πάρκο, καθώς επίσης υποδομές έρευνας-ανάπτυξης και εκπαίδευσης, όλα αυτά συνδεδεμένα με δίκτυο τραμ και μετρό.

Οσο για το casino resort (ξενοδοχείο συν καζίνο) θα αναπτυχθεί στην περιοχή του Αγίου Κοσμά, με παράλληλη αναβάθμιση της μαρίνας, και η πρόταση βασίζεται στο σκεπτικό να συνδυαστεί με άλλες δραστηριότητες (εκθεσιακό κέντρο). Στόχος να δημιουργηθεί ένα μεγάλο θέρετρο παρόμοιο με το διάσημο Marina Bay Sands στη Σιγκαπούρη, ώστε να αποτελέσει τοπόσημο (landmark) για την ευρύτερη περιοχή, αυξάνοντας κατακόρυφα την τουριστική κίνηση.

ΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ. Τα έργα θα διαρκέσουν συνολικά μια 15ετία και με την ανάπτυξη του Ελληνικού θα αφαιρεθούν πάνω από 3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα τσιμέντου, ενώ θα ανακαινιστούν παλαιά κτίρια όπως αυτό του Ανατολικού Αερολιμένα (πτήσεις εξωτερικού) του πρώην αεροδρομίου που έκλεισε το 2001.

Στον τομέα των κατοικιών ο σχεδιασμός μπορεί και να συμπεριλάβει 5.000 σπίτια, με την κατασκευή τους να γίνεται σταδιακά σε βάθος 15ετίας. Το πρώτο κύμα, και ειδικότερα κατά την πρώτη 5ετία, η ανέγερση δεν πρόκειται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ξεπεράσει τις 700-800 κατοικίες.

Στο σκέλος της εμπορικής εκμετάλλευσης, ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη τεσσάρων ξενοδοχείων 5 αστέρων, μεγάλο εμπορικό κέντρο καθώς και ωκεανογραφικό μουσείο που θα συνδυαστεί με δραστηριότητες εκπαίδευσης, τεχνολογίας, έρευνας και ανάπτυξης. Η μαρίνα θα αναβαθμιστεί προκειμένου να φιλοξενεί περισσότερα και μεγαλύτερου μήκους σκάφη, ενώ το ίδιο θα συμβεί και με την παραλία μήκους 1 χιλιομέτρου, όπου η πρόσβαση για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Οσο για το κόστος της κατασκευής μέσων σταθερής τροχιάς εντός της έκτασης, αυτό δεσμεύεται ότι θα το αναλάβει ο επενδυτής.