Λάθος στο μαιευτήριο

«Πατέρας και γιος»: Δυο οικογένειες, δυο διαφορετικοί πατεράδες. Ο ένας αυστηρός και άκαμπτος, ο άλλος χαοτικός μα και δοτικός απέναντι στα παιδιά του. Και οι δυο δέχονται ένα τηλεφώνημα από το μαιευτήριο: τα 6χρονα αγοράκια τους «μπερδεύτηκαν» εκεί από μια κακόβουλη νοσοκόμα και τώρα το «λάθος» πρέπει να διορθωθεί. Οι διαφορές των δυο οικογενειών δεν είναι μονάχα ταξικές – και η ιαπωνική αυτή κοινωνική δουλειά του ικανότατου Χιροκάζου Κόρε-Εντα κρατά σταθερά έξω από την εξίσωση τον μελοδραματισμό. Γι’ αυτό και η ιστορία του είναι τόσο βαθιά συγκινητική. Γιατί κάποιοι γίνονται άντρες όταν αποκτούν παιδιά και κάποιοι άλλοι τα χρησιμοποιούν ως ευχάριστη αφορμή για να ελευθερώσουν το παιδί που κρύβουν μέσα τους.

Βαθμοί: 7

Διδακτικό καρτούν

«Ο κ. Πίμποντι και ο Σέρμαν»: Χρησιμοποιώντας την εξυπνότερη εφεύρεσή του, τη μηχανή του Χρονοαβγού, ο κ. Πίμποντι (ένας… σκύλος) και ο υιοθετημένος γιος του Σέρμαν μεταφέρονται πίσω στον χρόνο για να ζήσουν, από πρώτο χέρι, κάποια κοσμοϊστορικά γεγονότα, παρέα με μερικές από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες όλων των εποχών, σε μια καλοστημένη κωμωδία κινουμένων σχεδίων που προβάλλεται σε μεταγλωττισμένη βερσιόν. Κρίμα: χάνονται οι φωνές των Μελ Μπρουκς, Στάνλεϊ Τούτσι και Λέσλι Μαν. Από την άλλη, τα πιτσιρίκια σαφώς και θα διασκεδάσουν με τη φαρσική – και εντέχνως διδακτική – δουλειά του Ρομπ Μίνκοφ. Γονείς, ακούτε; Αξίζει τον κόπο.

Βαθμοί: 6

Θρίλερ στον αέρα

«Non Stop»: Κλειστοφοβικό το κλίμα: η ταινία διαδραματίζεται ολόκληρη σ’ ένα αεροπλάνο και ο αερονόμος Λίαμ Νίσον, αλκοολικός αλλά και αφοσιωμένος, ανακαλύπτει πως έχει λίγες μόνο ώρες στη διάθεσή του για να βρει έναν δολοφόνο επιβάτη σε μια υπερατλαντική πτήση – δίπλα του η Τζούλιαν Μουρ. Σασπένς υπάρχει, αλλά από τη μέση και μετά οι σεναριακές αυθαιρεσίες είναι τόσο τραβηγμένες που δεν έχεις λόγο ν’ ανησυχείς για τη μοίρα κανενός. Σκηνοθετεί ο Ζομ Κολέ-Σερά του «Orhpan» που, πιστεύω, πως μ’ ένα καλό σενάριο θα μπορούσε να κάνει θαύματα.

Βαθμοί: 4

Θέλει αντοχές

«Το παιδί από τη Γερμανία»: Οι γονείς της Ερικα σκοτώθηκαν σε αυτοκινητικό δυστύχημα και ο – κατά τον ίδιο – ετεροθαλής αδελφός της δολοφονήθηκε λίγες ημέρες μετά. Αλλη μια ιστορία επικίνδυνων μυστικών και ένα μπεστ σέλερ που, είχαμε – δεν είχαμε, έπρεπε να το δούμε στη μεγάλη οθόνη. Ε, μια που το ‘δαμε και μια που το ξεχάσαμε αυτό το βαθιά βουτηγμένο στην απρόσωπη καλλιέπεια δράμα. Επίσης, προς τι η πεντάωρη διάρκεια; Α, με συγχωρείτε, 100 λεπτά βαστάει το έργο (που, όπως καταλάβατε, σκίζει από αίσθηση ρυθμού).

Βαθμοί: 3