Για μια ακόμη φορά ο αμφιλεγόμενος δανός σκηνοθέτης Λαρς Φον Τρίερ κατάφερε να κλέψει την παράσταση σε ένα φεστιβάλ – όχι με την ταινία του, αλλά με την ίδια τη φυσική του παρουσία.

Ο Τρίερ βρίσκεται και αυτός στο Βερολίνο για την 64η Μπερλινάλε όπου την Κυριακή προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού τη μεγαλύτερη σε διάρκεια εκδοχή του πρώτου μέρους του «Nymphomaniac». Η ταινία που προβλήθηκε στο Βερολίνο ήταν 145 λεπτών, ενώ η εκδοχή των 120 λεπτών προβάλλεται εδώ και δύο εβδομάδες στην Ελλάδα.

Ωστόσο η ταινία δεν ήταν τόσο το θέμα μολονότι πολύς κόσμος περίμενε να δει την «αλογόκριτη» εκδοχή: Η νέα βερσιόν του πρώτου μέρους του «Nymphomaniac» δεν έχει και τόσο μεγάλες διαφορές από την πρώτη και στην πραγματικότητα αυτό που ο Τρίερ έκανε ήταν να προσθέσει υλικό που δεν είχε χρησιμοποιήσει, μεγαλώνοντας απλώς το μήκος ορισμένων σκηνών.

Οσοι μάλιστα περίμεναν το μεγάλο σκάνδαλο δήλωσαν μετά την προβολή στο κατάμεστο μέγαρο του φεστιβάλ απογοητευμένοι.

Αυτό όμως που έκανε ο Τρίερ και έστρεψε και πάλι το ενδιαφέρον των διεθνών μέσων ενημέρωσης επάνω του ήταν ότι στην καθιερωμένη επίσημη φωτογράφηση για την προβολή της ταινίας στην Μπερλινάλε, εμφανίστηκε την Κριακή φορώντας έναμπλουζάκι του… φεστιβάλ των Κανών πάνω στο οποίο διάβαζες τις λέξεις «persona non grata, special selection».

Ο Τρίερ φρόντισε έτσι να «πικάρει» το φημισμένο φεστιβάλ των Καννών, επειδή πριν από δύο χρόνια οι διοργανωτές του τον είχαν αποκαλέσει «persona non grata» λόγω των δηλώσεών του για τον Αδόλφο Χίτλερ («νιώθω ότι καταλαβαίνω τον Χίτλερ» είχε πει).