Το ντιζάιν σε όλη την έκταση της λειτουργικότητάς του είναι η αιτία για να αγοράζουν οι άνδρες ακριβά κομμάτια της μόδας. Περισσότερο πρακτική η ανδρική σκέψη βάζει πρώτο κριτήριο για την αγορά ενός ρούχου ή ενός αξεσουάρ το νέο του ύφος και την ποιότητά του. Αυτήν την προϋπόθεση έλαβαν υπόψη τους οι σχεδιαστές που παρουσιάζουν τις συλλογές τους στο Μιλάνο και απέδειξαν ότι είναι άξιοι να διαχειριστούν την κληρονομιά τους στην παράδοση του ραμμένου ρούχου.

Αλλά και να παρουσιάσουν νέες προτάσεις στο σύμπαν των παγκόσμιων μητροπόλεων όπου η ιταλική μόδα προσπαθεί και πετυχαίνει να διατηρήσει την αξία της.

Στον οίκο Ermenegildo Zegna, φημισμένο για τα φίνα υφάσματά του από κασμίρι, φανέλα, μετάξι και βαϊκούνα, ο Στέφανο Πιλάτι επεξεργάστηκε την αρχετυπική εικόνα του καλοντυμένου άνδρα ο οποίος φορά κοστούμι με σταυρωτό σακάκι και καμηλό παλτό. Και πρόσθεσε σε αυτά τα φυσικά και πολυτελή υλικά τις τεχνολογικές εξελίξεις. Για να συνδυάσει τα βαθύχρωμα φαρδιά πανωφόρια από ελαφρύ υλικό με γκρι καρό κοστούμια.

Ο οίκος Etro ανέβασε στην πασαρέλα και τους ράφτες του ατελιέ του για να συνοδεύσουν το μοντέλο που φορούσε το σύνολο που εκείνοι έκοψαν και έραψαν πάνω σε ζωηρόχρωμα καρό και λαχουρένια υφάσματα.

Το Μιλάνο έδειξε ότι μπορεί να βασίζεται στον μεγαλοϊδεατισμό της μόδας. Και οι σχεδιαστές Ντόλτσε και Γκαμπάνα παρέδωσαν μαθήματα ιστορίας στους θεατές της ανδρικής τους συλλογής με θέμα την εισβολή των Νορμανδών στη Σικελία τον 11ο αιώνα. Το ταλέντο τους να μεταφέρουν στο παρόν το παρελθόν και να δημιουργούν σύγχρονα ρούχα ανέδειξε τη μεσαιωνική γοτθική ατμόσφαιρα σιδηρόφρακτων ιπποτών και βασιλιάδων. Πάνω σε μπλούζες από δέρμα προβάτου με τυπωμένα διακοσμητικά γοτθικά μοτίβα. Με πλεκτές κουκούλες που θύμιζαν σταυροφόρους ιππότες.

Ο οίκος των Missoni έδειξε μάλλινες πάτσγουορκ κουβέρτες ριγμένες ατημέλητα σε μοντέλα με αναστατωμένα μαλλιά. Και πρότεινε μία διαφορετική άποψη: τη χαλαρή αντιμετώπιση κάθε προβλήματος σαν τρόπο ζωής των νεαρών ταξιδευτών με κατεύθυνση όπου φυσάει ο άνεμος