Στα χέρια της Μαίρη Μπάρα εμπιστεύθηκε το διοικητικό συμβούλιο της General Motors το τιμόνι της μεγαλύτερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. H ηλικίας 51 ετών μάνατζερ θα διαδεχθεί την 1η Ιανουαρίου τον Νταν Ακερσον και θα γίνει η πρώτη γυναίκα διευθύνουσα σύμβουλος στον παγκόσμιο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Μαίρη Μπάρα, βέβαια, δεν είναι χθεσινή στην General Motors. Εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας στα 18 της χρόνια, για να καλύψει τα δίδακτρα για το Πανεπιστήμιο του Kettering από το οποίο αποφοίτησε, από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Μετά την αποφοίτησή της κατέλαβε κατά καιρούς διάφορα πόστα στην αμερικανική εταιρεία, κυρίως στο κατασκευαστικό και στο τμήμα σχεδιασμού.

Από τον Φεβρουάριο του 2011 η Μαίρη Μπάρα ήταν υπεύθυνη σχεδιασμού, μηχανικής, διαχείρισης προγράμματος και ποιότητας της GM. Τον περασμένο Αύγουστο μάλιστα διορίστηκε εκτελεστική αντιπρόεδρος, υπεύθυνη για την ανάπτυξη των προϊόντων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της αυτοκινητοβιομηχανίας ανά τον κόσμο. Η ίδια έχει δηλώσει ότι η αγάπη της για τα αυτοκίνητα γεννήθηκε από την παιδική ακόμα ηλικία. Και διευκρινίζει ότι μέχρι τώρα αυτό δεν έχει έρθει σε σύγκρουση με τη γυναικεία φύση της. Το ερώτημα ποιος θα αναλάμβανε τα ηνία της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τον Ακερσον απασχολούσε για μεγάλο διάστημα την εταιρεία, τους ανταγωνιστές της και βεβαίως τους αναλυτές του κλάδου. Ο απερχόμενος μάνατζερ κατάφερε να οδηγήσει τον αμερικανικό κολοσσό στην ανάκαμψη (με τη βοήθεια των κυβερνήσεων της Ουάσιγκτον βεβαίως…) έπειτα από τη δεινή κρίση του 2008. Αλλά πλέον έκλεισε τα 65 χρόνια του.

Η Μαίρη Μπάρα, μητέρα δύο παιδιών, κατάφερε να υπερισχύσει στην κούρσα της διαδοχής του Ακερσον έχοντας απέναντί της τρεις άνδρες. Τον πρόεδρο Βόρειας Αμερικής της GM Μαρκ Ρίγιους, τον οικονομικό διευθυντή Νταν Αμαν και τον αναπληρωτή πρόεδρο Στιβ Γκίρσκι. Η ανακοίνωση για την απόφαση της GM να αναθέσει τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου στην Μπάρα έγινε την επομένη της ανακοίνωσης από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ ότι πούλησε και το τελευταίο μερίδιο μετοχών που κατείχε στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία (όπως τις τράπεζες της Γουόλ Στριτ, η κυβέρνηση είχε κρατικοποιήσει και τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να τις σώσει). Εν προκειμένω η Ουάσιγκτον διαχειρίστηκε την πτώχευση και την αναδιάρθρωση της GM και είχε φτάσει σε σημείο να ελέγχει το 60,8% της εταιρείας.

Αμερικανοί αναλυτές θεωρούν ότι ο διορισμός της Μαίρη Μπάρα στο τιμόνι της GM υποδηλώνει την επιστροφή της εταιρείας στην παράδοση της επιλογής «δικών της» ανθρώπων για να καλύψουν κορυφαίες θέσεις. «Διαθέτοντας έναν εκπληκτικό στόλο αυτοκινήτων και τον ισχυρότερο οικονομικό ισολογισμό στην πρόσφατη ιστορία μας, αναλαμβάνω σε μια συναρπαστική στιγμή την GM», δήλωσε η Μπάρα!

Αναφερόμενη στην πορεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας σε διεθνές επίπεδο, η νεοδιορισθείσα μάνατζερ της GM επισήμανε ότι «το μέλλον βρίθει από προκλήσεις» και ότι «το παιχνίδι θα παιχτεί γύρω από το δίπολο κατανάλωσης καυσίμου και αποδοτικότητας». Από το 2010 η GM βρίσκεται σε ανοδική πορεία έπειτα από μία δεκαετία συρρίκνωσης των πωλήσεών της, που έλαβε ιλιγγιώδεις διαστάσεις μετά το ξέσπασμα της κρίσης –έπεσαν κατά 22,9% το 2008 και κατά 30,1% το 2009.