Παρουσία του ελληνικής καταγωγής αμερικανού σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν, θα πέσει η αυλαία του 54ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Σάββατο 9 Νοεμβρίου, με την προβολή της ταινίας του «Νεμπράσκα».

Πρόκειται για ένα βαθιά ανθρώπινο road movie του βραβευμένου δύο φορές με Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου σκηνοθέτη, που εστιάζει στη γλυκόπικρη σχέση ενός πατέρα με τον γιο του, οι οποίοι ταξιδεύουν στη Νεμπράσκα για να εισπράξουν τα κέρδη ενός αμφιβόλου γνησιότητας λαχείου.

Στο ρόλο του πατέρα ο Μπρους Ντερν, σε μια έξοχη ερμηνεία που βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ των Καννών.

Στο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης θα παρευρεθεί επίσης, η Βαλέρια Γκολίνο γα να παρουσιάσει τη νέα ταινία της με τίτλο «Μέλι», η οποία είναι υποψήφια φέτος για το βραβείο LUX, που απονέμει κάθε χρόνο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Οι άλλες δύο ταινίες που διαγωνίζονται είναι το «Ραγισμένα όνειρα» του Φέλιξ φαν Γρούνινγεν (Βέλγιο) και «Ο εγωιστής γίγαντας» της Κλίο Μπάρναρντ (Μεγάλη Βρετανία).

Μέσα από το κινηματογραφικό βραβείο LUX, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει την πολιτιστική πολυμορφία και βοηθά στην οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ των χωρών της Ευρώπης. Φέτος η βράβευση θα πραγματοποιηθεί στις 11 Δεκεμβρίου. Το κοινό έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει την ταινία της προτίμησής του στην ιστοσελίδα luxprize.eu ή στην αντίστοιχη σελίδα στο facebook.

Υπενθυμίζεται πως στην έναρξη του φεστιβάλ θα βρίσκεται ο διάσημος αμερικανός σκηνοθέτης Τζιμ Τζάρμους, την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου με την ταινία του «Μόνο οι εραστές μένουν ζωντανοί».

Το φιλμ Miss Violence και άλλες επτά ελληνικές ταινίες κάνουν πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη

Πρεμιέρα κάνουν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ορισμένες από τις πιο αναμενόμενες ελληνικές ταινίες πρόσφατης παραγωγής, που εντάσσονται στο Διεθνές Διαγωνιστικό, στο Ελληνικό Πρόγραμμα και στις Ειδικές Προβολές. Επίσης, σημαντική είναι η ελληνική παρουσία στην Αγορά, με συμμετοχές στα τμήματα Crossroads και Works in Progress, αλλά και στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη.

Συγκεκριμένα, οκτώ ελληνικές ταινίες θα παρουσιαστούν σε πρώτη προβολή. Το πολυσυζητημένο Miss Violence του Αλέξανδρου Αβρανά, έχοντας ήδη αποσπάσει δύο σημαντικές διακρίσεις στο πρόσφατο φεστιβάλ Βενετίας -Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας και Κύπελλο Βόλπι ανδρικής ερμηνείας για τον Θέμη Πάνου- συνθέτει μια ρεαλιστική σπουδή για τη βία, δομημένη επάνω στα σκοτεινά μυστικά μιας οικογένειας.

Με φόντο την επιφανειακή γαλήνη της ελληνικής επαρχίας η ταινία Να κάθεσαι και να κοιτάς του Γιώργου Σερβετά εστιάζει στις αδιόρατες εκφάνσεις της βίας.

Από την άλλη, Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας Ψύκου διατυπώνει ένα επίκαιρο κοινωνικό σχόλιο για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με επίκεντρο την υπαρξιακή κρίση ενός τηλεοπτικού αστέρα, τον οποίο υποδύεται ο Χρήστος Στέργιογλου.

Στην ταινία Wild Duck ο Γιάννης Σακαρίδης μιλά για την ηθική κρίση της ελληνικής κοινωνίας, με άξονα έναν ήρωα που καλείται να επιλύσει ένα αδυσώπητο δίλημμα. Στους κεντρικούς ρόλους, η Θέμις Μπαζάκα, ο Αλέξανδρος Λογοθέτης και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος.

Αντιμέτωπος με τον εαυτό του αλλά και τα φαντάσματα του παρελθόντος βρίσκεται και ο κεντρικός χαρακτήρας της ταινίας Ο χειμώνας του Κωνσταντίνου Κουτσολιώτα, όταν επιστρέφει από το εξωτερικό στον τόπο καταγωγής του. Σε βασικό ρόλο συναντάμε τον Βαγγέλη Μουρίκη, ενώ τη μουσική της ταινίας υπογράφουν οι Active Member.

Σε μια μοναχική οδύσσεια καταδύεται και ο ήρωας της ταινίας Ο προφήτης του Δημήτρη Πούλου, προς αναζήτηση του πατέρα του, με φόντο ένα εμπόλεμο τοπίο.

Στο μέλλον, λίγα χρόνια μετά την επίσημη χρεοκοπία της Ελλάδας, εκτυλίσσεται η ταινία Goldfish του Θάνου Τσαβλή, όπου ένα πλήθος ετερόκλητων χαρακτήρων συναντιούνται με απρόσμενες εξελίξεις.

Από την άλλη, στην ταινία Η τελευταία φάρσα του Βασίλη Ραΐση, με τη Μαρίνα Καλογήρου στο καστ, ένας νεαρός επιστήμονας διχάζεται ανάμεσα στη λογική και το συναίσθημα, βιώνοντας πρωτόγνωρες εμπειρίες.