«Και ποιος είναι ο Ζιντάν που πρέπει να τιμηθεί με ένα τέτοιο άγαλμα; Και τι έχει κάνει για το Κατάρ;». Αυτές είναι οι απόψεις των πιο μετριοπαθών κατοίκων του Κατάρ που είδαν προ ημερών στην πρωτεύουσά τους, την Ντόχα, να στήνεται σε περίοπτη θέση το ύψους 5 μ. γλυπτό στο οποίο έχει αποτυπωθεί η στιγμή κατά την οποία ο γάλλος ποδοσφαιριστής Ζινεντίν Ζιντάν ρίχνει κουτουλιά στον ιταλό αντίπαλό του Μάρκο Ματεράτσι στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του και αποβάλλεται με αντιαθλητικό φάουλ στον τελικό του Μουντιάλ το 2006.

Το μπρούντζινο άγαλμα που έχει φιλοτεχνηθεί από τον γαλλοαλγερινό καλλιτέχνη Αντέλ Αμπντεσέντ ήταν έως τώρα τοποθετημένο στο Παρίσι, έξω από το Κέντρο Πομπιντού και μεταφέρθηκε στην Ντόχα ενόψει του Μουντιάλ του 2022 που θα το φιλοξενήσει η αραβική χώρα.

Και αν οι μετριοπαθείς αρκέστηκαν σε αυτά τα σχόλια, στο twitter υπήρξαν και οι πιο θερμόαιμοι που επιθυμούν να εκδοθεί φετφάς που θα επιβάλλει την απομάκρυνσή του καθώς θεωρείται πως έχει ειδωλολατρικό χαρακτήρα και αντίκειται στις ισλαμικές αρχές και στο Κοράνι, που θεωρούν ανήθικη την απεικόνιση των έμβιων όντων. Υπήρξαν βεβαίως και εκείνοι –λιγοστοί είναι η αλήθεια –που δυσανασχέτησαν με την εγκατάσταση του γλυπτού καθώς πιστεύουν ότι προωθεί μια αντιαθλητική κίνηση.

Και το γλυπτό με την κουτουλιά του Ζιντάν δεν είναι ο μοναδικός πονοκέφαλος για τις Αρχές του Κατάρ, που από τη μία βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν ερείσματα στη Δύση και την άλλη εξακολουθούν να είναι βαθιά συντηρητικοί και να έχουν εν ισχύι τη σαρία, τον ισλαμικό νόμο.

Σήμερα θα κάνει ντεμπούτο στην πρωτεύουσα του Κατάρ και μία σειρά 14 γλυπτών του Ντέμιαν Χερστ, που φέρει τον τίτλο «Το μαγικό ταξίδι» και ανάμεσα σε άλλα απεικονίζονται γυμνά βρέφη. Πίσω από αυτή την εικαστική εγκατάσταση που περιλαμβάνει τα πρώτα γυμνά γλυπτά που θα εκτεθούν σε αραβική χώρα βρίσκεται η πρόεδρος των μουσείων του Κατάρ και κόρη του Εμίρη Αλ Μαγιάσα.

Ο αιρετικός και ατίθασος Ντέμιαν Χερστ πριν από τα αποκαλυπτήρια φρόντισε να εξάρει το θάρρος της φιλότεχνης χορηγού, εκείνη ωστόσο υποστηρίζει ότι τα γλυπτά δεν αντιτίθενται στο Κοράνι καθώς υπάρχει στίχος που εξυμνεί το θαύμα της γέννησης.