Ηταν στα πιο ελκυστικά τους όταν λογομαχούσαν: κανείς δεν μπορούσε να πει αν απολάμβαναν περισσότερο τη μάχη ή ο ένας τον άλλον

Ο χώρος της σόουμπιζ είναι μάλλον ο χειρότερος για να καρποφορήσει μια αγάπη και να της δοθεί αυτό που λέμε «βάθος χρόνου». Ελάχιστες οι εξαιρέσεις –και ακόμη λιγότερες αυτές των ζευγαριών που έζησαν μια αγάπη μακριά από τα σαρκοβόρα φλας των παπαράτσι, όντας σε μια απόλυτη αρμονία. Τέτοιο ζευγάρι όμως αποτέλεσαν οι Σπένσερ Τρέισι και Κάθριν Χέπμπορν.

Γεννημένος το 1900, ο Σπένσερ Τρέισι, υπερκινητικός και με μπόλικη επιθυμία για περιπέτεια, θα κερδίσει μια υποτροφία στη Σχολή Δραματικών Σπουδών της Νέας Υόρκης στα 22 του. Εκεί θα γνωρίσει και θα παντρευτεί την ηθοποιό Λουίς Τρέντγουελ, ενώ παράλληλα θα καλλιεργήσει ένα ταλέντο μοναδικό και πηγαίο. Γιατί ο Σπένσερ Τρέισι μπορούσε να παίξει τα πάντα. Στην κωμωδία μπορούσε να σε κάνει να πέσεις χάμω δίχως ο ίδιος να σκάσει ένα χαμόγελο. Στο δράμα δεν μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του. Και στη μοναδική του απόπειρα στον τρόμο προκάλεσε πραγματικές ανατριχίλες ως «Δρ Τζέκιλ και κ. Χάιντ» πλάι στις Λάνα Τέρνερ και Ινγκριντ Μπέργκμαν.

Βρισκόμαστε, βλέπετε, στη λεγόμενη «χρυσή εποχή του Χόλιγουντ». Τότε που τα στούντιο αναζητούσαν εναγωνίως νέους σταρ για τις απαιτήσεις του ομιλούντος κινηματογράφου. Και οι θεατρικές εμφανίσεις του Τρέισι αποτελούσαν δυνατές περγαμηνές. Σιγά σιγά θα φτιάξει ένα «όνομα» αρκετά δυνατό για να πείσει τη MGM (παντοδύναμη τότε) να επενδύσει σ’ αυτό. Ο ίδιος θα κερδίσει δυο Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου διαδοχικά το 1937 και το 1938 για τις ταινίες «Captain Courageous» και «Boys town» αντίστοιχα. Και λίγα χρόνια μετά, το 1942, θα κληθεί να πρωταγωνιστήσει στο «Woman of the year», πλάι στην Κάθριν Χέπμπορν.

ΤΡΑΓΩΔΙΑ. Η Κάθριν Χέπμπορν, γεννημένη στις 12 Μαΐου 1907 στο Κονέτικατ, ήταν το δεύτερο από τα 6 παιδιά μιας οικογένειας μάλλον προοδευτικής: με μητέρα ενεργή φεμινίστρια και πατέρα γιατρό αφοσιωμένο στην ενημέρωση περί σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων. Ωραίο περιβάλλον για να μεγαλώσει κανείς, θα πείτε. Οχι και τόσο: το 1921 θα βρει τον αδελφό της κρεμασμένο από το ταβάνι του δωματίου. Κι όμως, το 1928 τη βρίσκουμε να παίρνει το πτυχίο της στην Ιστορία και τη Φιλοσοφία, δυναμική και αποφασισμένη για ζωή. Ενώ στο κολέγιο θα ανθήσει και η αγάπη της για το σανίδι.

Σύντομα θα βρεθεί στο στούντιο της RKO, όπου το 1932 θα φιλμάρει το ρομάντζο «A bill of divorcement». Η επιτυχία τεράστια και η Χέπμπορν γίνεται αστέρι σε μια νύχτα, αλλά τα σκαμπανεβάσματα πολλά: η αντικομμουνιστική υστερία θα «χτυπήσει» το status της (η Χέπμπορν δεν μασούσε τα λόγια της), ένας τυφώνας θα εξανεμίσει το σπίτι και τα υπάρχοντά της και οι εμπορικές αποτυχίες διαδέχονται η μία την άλλη. Το 1940 όμως είχε επιστρέψει δυναμικά με το «Philadelphia Story» πλάι στον Τζίμι Στιούαρτ.

Στο σμίξιμό της όμως με τον Τρέισι η Χέπμπορν ανακαλύπτει τον έρωτα. Η χημεία τους καταγράφεται τόσο «εξονυχιστικά» στο σελιλόιντ, που κάθε θεατής μπορεί να την αναγνωρίσει. Οι παραγωγοί τρίβουν τα χέρια τους καθώς κάθε τους κοινή εμφάνιση προκαλεί ουρές στα ταμεία.

Αξιοσημείωτο: Οταν ο σκηνοθέτης και παραγωγός Τζόζεφ Μάνκιεβιτς τους σύστησε, η Χέπμπορν, που εκείνη τη νύχτα φορούσε ψηλοτάκουνα, πέταξε στον Τρέισι το εξής «χαριτωμένο»: «Φοβάμαι πως είμαι πολύ ψηλή για εσάς, κύριε Τρέισι». Ο Μάνκιεβιτς ανταπάντησε: «Μην ανησυχείς, σύντομα θα σου κόψει τον αέρα». Οπως έγραψε και η «Ντέιλι Τέλεγκραφ» στη νεκρολογία της Χέπμπορν, «Η Χέπμπορν και ο Σπένσερ Τρέισι ήταν στα πιο ελκυστικά τους όταν λογομαχούσαν: κανείς δεν μπορούσε να πει αν απολάμβαναν περισσότερο τη μάχη ή ο ένας τον άλλον».

Επρεπε όμως να κρύψουν τον δεσμό τους από το κοινό και οι αποδράσεις από τις πίσω πόρτες των ξενοδοχείων και των κινηματογραφικών στούντιο έγιναν τακτική. Γιατί ο Τρέισι δεν πήρε ποτέ του διαζύγιο –το ζευγάρι ποτέ δεν έμεινε μαζί. Κι όμως, αγαπούσαν πραγματικά ο ένας τον άλλον.

Το 1962 η κατάσταση της υγείας του Τρέισι αρχίζει να χειροτερεύει και η Χέπμπορν αποσύρεται από τη δουλειά για να τον φροντίσει. Εντεκα ημέρες μετά την αποπεράτωση των γυρισμάτων της τελευταίας τους ταινίας («Μάντεψε ποιος θα έρθει για δείπνο»), ο Τρέισι θα φύγει από έμφραγμα. Και για λόγους «κοινωνικής ευαισθησίας» απέναντι στην οικογένεια του Τρέισι η Χέπμπορν δεν παραβρέθηκε στην κηδεία του…