Η κατασκευή και στη συνέχεια η λειτουργία του μεγάλου αυτού έργου που θα ξεπερνά τα 540 χλμ. – το ελληνικό κομμάτι – αναμένεται σύμφωνα με τη μελέτη να προκαλέσει προσωρινές και μόνιμες περιβαλλοντικές επιπτώσεις στις περιοχές διέλευσης του αγωγού.

Η εταιρεία TAP αναφέρει ότι αρκετοί καλλιεργητές θα υποχρεωθούν να αλλάξουν καλλιέργειες και άλλοι να τις εγκαταλείψουν, αφού πρώτα αποζημιωθούν, όπως συμβαίνει πάντα σε κάθε μεγάλο έργο κοινής ωφελείας.

Η TAP AG παραδέχεται ότι θα υπάρξουν κάποιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές κυρίως στη διάρκεια κατασκευής του έργου αλλά και της λειτουργίας του.

Οι τακτικές συντηρήσεις του αγωγού, του οποίου η ζώνη ασφαλείας θα καλύπτει 250 μέτρα και από τις δυο πλευρές, δεν θα επιτρέπουν τη βλάστηση δέντρων με βαθιές ρίζες. Ετσι η μελέτη περιγράφει τις τεχνικές που θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των τρεισήμισι χρόνων κατασκευής του έργου ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι παρενέργειες. Η ζώνη εργασίας του αγωγού θα απαιτήσει συνολικά περίπου 2.000 εκτάρια γης στο σύνολο των 543 χλμ. μήκους του αγωγού.

Σύμφωνα πάντως με τις επίσημες εκτιμήσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 άμεσες θέσεις εργασίας, ενώ συνολικά θα δημιουργηθούν και άλλες 10.000 έμμεσες θέσεις. Το 80% αυτής της έκτασης αποτελείται από γεωργικές εκτάσεις που έχουν υποστεί συχνές τροποποιήσεις στη χρήση και παρουσιάζουν μεγάλη κατάτμηση.

Οπως σημειώνεται μετά την αποκατάσταση και την επαναφύτευση της ζώνης ασφαλείας, τα είδη της βλάστησης που δεν θα επηρεαστούν κατά τη λειτουργία είναι όσα έχουν μικρό ριζικό σύστημα. Σημειώνεται ότι ο αγωγός θα τοποθετηθεί μόλις ένα μέτρο κάτω από την επιφάνεια της γης.

Η μελέτη εκτιμά ότι η συνολική απώλεια των οικοτόπων που είναι καταγεγραμμένοι θα είναι προσωρινή και υπολογίζεται στα 376 εκτάρια.