Δύο σιδηροδρομικά δυστυχήματα σε διάστημα μόλις δύο εβδομάδων είναι πολλά και εγείρουν σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια των τρένων στην Ευρώπη. Στις 12 Ιουλίου έξι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και σχεδόν 200 τραυματίστηκαν όταν υπερταχεία εκτροχιάστηκε στον σταθμό Μπρετινί Σιρ Ορζ, λίγο έξω από το Παρίσι.

Από τις αμαξοστοιχίες της κομμουνιστικής περιόδου σε κάποιες περιοχές της Ανατολικής Ευρώπης έως τα υπερσύγχρονα TGV της Γαλλίας η Ευρώπη διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα αλλά και ασφαλέστερα σιδηροδρομικά δίκτυα του κόσμου, υποστηρίζουν ειδικοί. Δυστυχήματα όπως αυτά στη Γαλλία και στην Ισπανία, τα οποία συγκλόνισαν την Ευρώπη, είναι παρά πολύ σπάνια, όπως τονίζουν επιμένοντας ότι ειδικά η Ισπανία βρίσκεται στις πρώτες θέσεις όσον αφορά την ασφάλεια των τρένων. Σύμφωνα ωστόσο με έρευνα τον περασμένο Μάιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, περίπου 2.400 «σοβαρά» ατυχήματα καταγράφονται κάθε χρόνο. Στη μεγάλη τους πλειονότητα όμως αφορούν συγκρούσεις με αυτοκίνητα, ακόμη και αυτοκτονίες. Περίπου 1.200 άνθρωποι χάνονται κάθε χρόνο από τέτοιου είδους δυστυχήματα.