Με «προίκα» κρατικές επιδοτήσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, για την εξυπηρέτηση των «άγονων δρομολογίων» μέσα στην επόμενη πενταετία, θα παραδοθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους υποψήφιους αγοραστές της.

Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιώτης που θα αγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εισπράξει εκ του ασφαλούς από το ελληνικό Δημόσιο, ως επιδοτήσεις, το ποσό των 250 εκατ. ευρώ, τμηματικά μέσα σε πέντε χρόνια!

Πέραν των 250 εκατ. ευρώ, στον αγοραστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα περιέλθουν σημαντικά ακίνητα, η αξία των οποίων εκτιμάται ότι θα φτάνει τα 110 εκατομμύρια ευρώ, η συμφωνία με την Cosco και την Hewlett Packard, όπως και άλλες παρόμοιες συμφωνίες που αναμένεται να συναφθούν το επόμενο διάστημα.

Οι προβλέψεις αυτές περιλαμβάνονται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που βγήκε την Παρασκευή στον «αέρα» από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), χωρίς κανέναν περιορισμό στους ενδιαφερόμενους επενδυτές να είναι σιδηροδρομικές εταιρίες.

Συγκεκριμένα, όπως ρητά αναφέρεται στην πρόσκληση του ΤΑΙΠΕΔ, πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνάψει τέσσερις συμβάσεις:

*Με το δημόσιο, για την πενταετή εξυπηρέτηση των «άγονων γραμμών», έναντι ετήσιας αμοιβής που θα φτάνει έως και τα 50 εκατ. ευρώ.

*Με τον ΟΣΕ για την πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

*Με τον ΟΣΕ για την μακροχρόνια μίσθωση (5+5 χρόνια) του τροχαίου υλικού που ήδη χρησιμοποιεί σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

*Με την ROSCO, την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού, η οποία επίσης οδεύει προς ιδιωτικοποίηση, για την παροχή επί 10ετία υπηρεσιών συντήρησης του τροχαίου υλικού.

Επίσης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προχωρήσει στη σύναψη μακροχρόνιων συμβάσεων για τη μίσθωση από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και τον ΟΣΕ επιλεγμένων ακινήτων, σε τιμές αγοράς.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα εξελιχθεί σε δύο φάσεις. Πρώτα θα υπάρξει η εκδήλωση ενδιαφέροντος (ως τις 16 Σεπτεμβρίου). Όσοι πληρούν τα κριτήρια του διαγωνισμού, θα κληθούν να υπογράψουν σύμβαση εμπιστευτικότητας και θα υποβάλουν στη συνέχεια δεσμευτική προσφορά.

Για τη συμμετοχή των Νομικών Προσώπων στο διαγωνισμό, προβλέπεται ότι ο μέσος όρος των ετήσιων ενοποιημένων ιδίων κεφαλαίων τους -βάσει των τριών πρόσφατων ελεγμένων εταιρικών χρήσεων- θα πρέπει να υπερβαίνει τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ για τα Επενδυτικά Κεφάλαια (funds κ.λ.π.) το ποσό αυτό ορίζεται στα 200 εκατ. ευρώ.

Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό είναι η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος ΑΕ, η Kantor Management Consultants, η Louis Berger, η Hogan Lovells International LLP και το Δικηγορικό Γραφείο Μ&Π Μπερνίτσα.

Το στοίχημα για την κυβέρνηση είναι το όποιο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί κατά καιρούς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (από Ρώσους, Κινέζους, Γάλλους, Ρουμάνους, Αμερικανούς κ.λ.π.) να μετουσιωθεί σε προσφορές.

Πάντως, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ που ετοιμάζονται για απεργιακές κινητοποιήσεις, «πρόκειται για σκανδαλώδη εκποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών, καθώς ο αγοραστής με το συμβολικό ποσό που θα καταβάλει για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ -εκτιμάται ότι δεν θα ξεπερνά τα 45-50 εκατ. ευρώ- θα …αγοράσει κρατικές επιδοτήσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ».