«Το ελάχιστο που οφείλουμε στους θεατές μας είναι το να μην υποτιμούμε τη νοημοσύνη τους».

Με την ρήση του Μπέρτολτ Μπρέχτ ως …προσωπικό μοτο και με εναρκτήριο ένα έργο επίσης του Μπέρτολτ Μπρέχτ ( «Η ανοδος και η πτώση του Αρτούρο Ούι» ) – το οποίο ουδέποτε μέχρι σήμερα ανέβηκε σε σκηνή του ΚΘΒΕ- ο νεοδιορισθείς καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος, έκανε την πρώτη του «επίσημη εμφάνιση», ως διευθυντής της δεύτερης κρατικής σκηνής παρουσιάζοντας τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του 2013-2014 .

Με άξονες σκεπτικού για την διαμόρφωση του ρεπερτορίου, αλλά και της γενικότερης «πολιτικής» του θεάτρου – όπως ο ιδιος είπε – την «εξωστρέφεια, τις κλασσικές θεματικές για ένα κρατικό θέατρο, αλλά και την άμεση ανάγκη να κοπούν οι παρωνυχίδες -απόηχοι γεγονότων που δεν τιμούν την ιστορία του ΚΘΒΕ, όπως οι στάσεις εργασίας, οι αγωγές, οι ένθεν και ένθεν κατηγορίες, τα ληξιπρόθεσμα χρέη» ο ηθοποιός και πρώην βουλευτής κ.Γιάννης Βούρος, 35 μέρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του μίλησε σήμερα – συνεπικουρούμενος απά την πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του νέου Δ.Σ του θεάτρου κ.κ. Μ.Λυσσαρίδου και Φίλιππο Γράμψα, για «σύμπνοια καλλιτεχνικής διεύθυνσης και Δ.Σ, αποδοχή των καλλιτεχνικών του οραμάτων και κοινούς στόχους, που συντείνουν στην ανάπτυξη και διατήρηση του κύρους του ΚΘΒΕ».

Το ρεπερτόριο της πρώτης καλλιτεχνικής περιόδου, υπό τη διεύθυνση του Γιάννη Βούρου, περιλαμβάνει συνολικά 21 παραγωγές (οκτώ από τις οποίες ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή του ΚΘΒΕ ) η συντριπτική πλειονότητα των οποίων αφορά σε έργα του διεθνούς ρεπερτορίου.

Αναλυτικά, το ρεπερτόριο του ΚΘΒΕ, που αρχίζει και στις πέντε σκηνές του (Βασιλικό, Θέατρο ΕΜΣ, Υπερώο, Μονή Λαζαριστών και «Μικρό θέατρο» της Μονής Λαζαριστών ) τον Οκτώβριο έχει ως εξής:

Βασιλικό Θέατρο: «Η άνοδος και η πτώση του Αρτούρο Ούι» του Μπ.Μπρέχτ, σε μετάφραση Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και σκηνοθεσία Νίκου Χαραλαμπους.

Ακολουθούν στην ίδια σκηνή το Φεβρουάριο και τον Απρίλιο αντίστοιχα, «Το γλυκό πουλί της νιότης», του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαίδη και «Η μικρή μας πόλη», του Θόρντον Ουάιλντερ (οι συντελεστές του δεν έχουν ακόμη επιλεγεί). Και τα τρία έργα ανεβαίνουν για πρώτη φορά σε σκηνή του ΚΘΒΕ.

Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Η έναρξη γίνεται με την φιλοξενία της επιτυχημένης περσινής παράστασης του ΚΘΒΕ «Γκόλφω» ,του Σπυρίδωνος Περσιάδη, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου και εντάσσεται στο πλαίσιο των 48ων Δημητρίων.

Ακολουθεί η παράσταση με τίτλο:«Το σωματίδιο του Θεού», απο την ομάδα Χορού και ακροβασία «Κι όμως κινείται», σε συνεργασία με το ΚΘΒΕ και το Νοέμβριο ο «Πέερ Γκύντ», του Ερίκου Ιψεν, σε μετάφραση του Γιώργου Ξενία και σκηνοθεσία του Γιάννη Μαργαρίτη (επίσης για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ) και το Μάρτιο ο «Τρωίλος και Χρυσηίδα», του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, που σκηνοθετεί ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

Νέο Υπερώτο ΕΜΣ: Για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ ανεβαίνουν οι παραστάσεις των έργων : «Debrayage» (Ντεμπραγιάζ,του Ρεμί ντε Βός, σε μετάφραση Έρσης Βασιλικώτη και σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου.

Ακολουθεί το έργο «Γράμμα σ ενα παιδί που δεν γεννήθηκε ποτέ», της Μάρως Μπουρδούκα (βασισμένο στο ομωνυμο εμβληματικό κείμενο της Οριάνα Φαλάτσι).

Το έργο που παρουσιάστηκε τον περασμένο χρόνο και στη Θεσσαλονίκη , ανεβαίνει τώρα σε νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ).

Τον Ιανουάριο, στον ίδιο χώρο, θα παρουσιαστεί σε σκηνοθεσία Ασπας Καλλιάνη «Το τίμημα», του Άρθουρ Μίλλερ και τέλος τον Μάιο,το επίσης εμβληματικό έργο του Χάρονλτ Πίντερ, «Η προδοσία» (Επίσης για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ), σε μετάφραση Εύας Γεωργουσοπούλου και σκηνοθεσία της Γλυκερίας Καλαιτζή.

Η σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών ανοίγει την αυλαία της επίσης τον Οκτώβριο με το έργο «Το ραφτάδικο» του Ζαν Κλώντ Γκραμπέρ, σε απόδοση και σκηνοθεσία του Γιάννη Ιορδανίδη, σε πανελλήνια πρώτη.

Ακολουθεί το Δεκέμβριο μια μουσικοχορευτική υπερπαραγωγή με τίτλο: «ΜΕ μουσικές εξαίσιες , με φωνές…» (από το στίχο του Κ.Καβάφη).

Πρόκειται -όπως «ενημερώνει» ο υπότιτλος -για «Μια μουσική ιστορία της Θεσσαλονίκης» (μουσικοχορευτική διαχρονία της πόλης μέσα από τις πολυ-πολιτισμικές προσλαμβάνουσες της περιοχής),που σκηνοθετεί και χορογραφεί η Σοφία Σπυράτου, σε κείμενα και μουσική έρευνα του Λάμπρου Λιάβα.

Για πρώτη φορά σε σκηνή του ΚΘΒΕ ανεβαίνει τον Απρίλιο, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου και μετάφραση του Κωστή Σκαλιόρα, μια απο τις δημοφιλέστερες αναγεννησιακές κωμωδίες – η «Λα Μοσκετα», του Αντζελο Μπεόλκο ή Ρουτζάντε .

Στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών ανεβαίνει το έργο των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου «Ο Έβρος απέναντι». Η παράσταση προγραμματίζεται στη συνέχεια να περιοδεύσει στη Βόρειο Ελλάδα.

Ακολουθεί, στην ίδια σκηνή το Φεβρουάριο, η «Τρελλοβγενιώ», της Ιταλοαγγλίδας Ινές Κανιατί, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη και τον Μάρτιο, σε συνεργασία με τη Θεατρική ομάδα “Γέφυρα” και σε σκηνοθεσία του Λεωνίδα Παπαδόπουλου, παρουσιάζεται η «Μικρασία».

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής κ.Γιάννης Βούρος, που διευκρίνισε πως δεν έχει ως σκοπό να προσθέσει στο ήδη ιδιαίτερα βεβαρημένο πρόγραμμα του πρόσθετες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, (την ερμηνεία ενός ρόλου, ή τη σκηνοθεσία),ανέλαβε μόνο τη σκηνοθεσία στο μοναδικό έργο για φέτος της Παιδική Σκηνής του ΚΘΒΕ.

Σε συνεργασία με ηθοποιούς και μουσικούς του ΚΘΒΕ,αλλά και ζογκλέρ και τσιρκολάνους της πόλης, θα παρουσιάσει τους «Τρείς Σωματοφύλακες», του Αλεξάνδρου Δουμά, από τον ερχόμενο Οκτώβριο, στο Βασιλικό Θέατρο.

Στη Μονή Λαζαριστών η Νεανική σκηνή θα επαναλάβει από τον Οκτώβριο το έργο «Το κύμα», του Ρόν Τζόουνς, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Ρήγα (περσινή επιτυχία του ΚΘΒΕ).

Στο πρόγραμμα της καλλιτεχνικής περιόδου προετοιμάζονται ήδη θεατροπαιδαγωγικές δράσεις για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και σειρά νέων δραστηριοτήτων όπως:

-Την ίδρυση νέας σκηνής για το ΚΘΒΕ στην Αποθήκη 13 στο Λιμάνι (σε συνεργασία με τον ΟΛΘ),όπου θα παρουσιαστούν δυο παραγωγές (:«Η αρρώστεια της νιότης» του Φερντινάν Μπρούκνερ και μιά σύγχρονη εκδοχή του έργου «Δον Κιχώτης» του Μιγκέλ ντε Θερβάντες).

-Την προκήρυξη διπλού διαγωνισμού συγγραφής θεατρικού έργου που αφορά) στην μεταφορά του μυθιστορήματος του Ηλία Βενέζη «Αιολική γή» και β) στη συγγραφή πρωτότυπου θεατρικού έργου, με θέμα την δολοφονία του Τζώρτζ Πόλκ στη Θεσσαλονίκη του 1947.

-την καθιέρωση θεατρικών αναλογίων

-Την ίδρυση σε συνεργασία με τα τμήματα θεάτρου του ΑΠΘ και του Καποδιστριακού πανεπιστήμιου Αθηνών, Ακαδημίας Θεάτρου για το αρχαίο δράμα στο σύγχρονο θέατρο

Την διεθνή παρουσία και δραστηριότητα του ΚΘΒΕ, με συνεργασίες και αναταλλαγές με θέατρα του εξωτερικού, και τέλος τη συνέχιση των Κοινωνικών δράσεων, που εγκαθίδρυσε η προηγούμενη διοίκηση με το «Θέατρο Κατ΄οίκων» και το «Κοινωνικό θεατροπωλείο».