Οικονομία

Τα μυστικά της δήλωσης για μισθωτούς, συνταξιούχους, ελεύθερους επαγγελματίες

Δηλώσεις και από τους 18άρηδες
Σχόλια
4 λεπτά
Μισθωτοί, συνταξιούχοι και ελεύθεροι επαγγελματίες θα αρχίσουν από τις 21 Μαΐου 2013, ημέρα Τρίτη, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) του υπουργείου Οικονομικών τις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Για ακόμη μια χρονιά αποδείξεις και τεκμήρια αποτελούν «παγίδα φόρων» για περίπου 5,5 εκατομμύρια φορολογουμένους, ενώ νέοι κωδικοί στο Ε1, εάν δεν τύχουν προσοχής, μπορεί να αυξήσουν κατακόρυφα τη φορολογική επιβάρυνση και να μετατρέψουν σε δυσάρεστη εμπειρία τη λήψη του εκκαθαριστικού σημειώματος. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή δηλώσεων είναι η 30ή Ιουνίου 2013 για όλους τους φορολογουμένους, ανεξάρτητα από τον ΑΦΜ, ωστόσο ήδη λογιστές και φοροτεχνικοί εκτιμούν πως η περίοδος υποβολής θα παραταθεί.
Στελέχη της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων δηλώνουν στα «ΝΕΑ» πως η προετοιμασία για την υποδοχή των φορολογικών δηλώσεων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και το σύστημα είναι έτοιμο για να λάβει όλα τα πρόσθετα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο νέο έντυπο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (Ε1). Η υποβολή της φορολογικής δήλωσης με ηλεκτρονικό τρόπο είναι υποχρεωτική για όλους τους φορολογουμένους πλην των συνταξιούχων, οι οποίοι μπορούν να την υποβάλουν και χειρόγραφα.

Οι αλλαγές στο E1. Στο νέο E1 και συγκεκριμένα στον κωδικό 659-660 θα δηλωθεί φέτος για πρώτη φορά το σύνολο των εισοδημάτων, ακόμη και εισοδήματα που μέχρι σήμερα φορολογούνταν αυτοτελώς, όπως οι τόκοι  από κάθε είδους καταθέσεις, υπεραξίες ακινήτων, παροχές κ.ά. Η δήλωση των σχετικών στοιχείων συνεπάγεται ότι θα υπολογίζονται στον καθορισμό της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (1%-4% ανάλογα με το ύψος του συνολικού εισοδήματος).
Τον κωδικό 019-020 στον πίνακα 2 θα συμπληρώσουν φορολογούμενοι μισθωτοί με δελτίο παροχής υπηρεσιών που έχουν έναν εργοδότη (στην ίδια κατηγορία ανήκουν και όσοι έχουν έως τρεις εργοδότες, αλλά το 75% των εσόδων τους προέρχεται από έναν εργοδότη). Η συμπλήρωση του κωδικού είναι απαραίτητη προκειμένου να επιβαρυνθούν με τέλος επιτηδεύματος 500 ευρώ αντί 650 ευρώ που ισχύει για τους επιτηδευματίες.
Στον πίνακα 8 του νέου Ε1 υπάρχουν οι κωδικοί 333 και 334 όπου θα δηλωθεί το ποσό που παρακρατήθηκε για την ειδική εισφορά αλληλεγγύης από μισθωτούς και συνταξιούχους κατά τη διάρκεια του 2012. Αν δεν συμπληρωθούν, ο φορολογούμενος, εφόσον το εισόδημά του υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ, θα πληρώσει δεύτερη φορά την εν λόγω εισφορά.
Ο κωδικός 027-028 του πίνακα 2 θα πρέπει να συμπληρωθεί από φορολογουμένους άνω των 62 ετών που ασκούν εμπορική επιχείρηση και γεννήθηκαν πριν από την 1η Ιανουαρίου 1951, ώστε να απαλλαγούν από το τέλος επιτηδεύματος ύψους 650 ευρώ.
Στον πίνακα 4Ε και στον νέο κωδικό 177 όσοι έχουν ακαθάριστο εισόδημα από ενοίκια κατοικιών, η επιφάνεια των οποίων δεν υπερβαίνει τα 300 τετραγωνικά, θα πρέπει να το δηλώσουν. Αυτοί θα πληρώσουν συμπληρωματικό φόρο 3%.
Στον πίνακα 5 του Ε1, στο σκέλος των τεκμηρίων και συγκεκριμένα στους κωδικούς 205 και 206, οι φορολογούμενοι θα αναγράψουν τους αριθμούς παροχής ρεύματος της πρώτης δευτερεύουσας και της δεύτερης δευτερεύουσας κατοικίας τους. Με τα στοιχεία αυτά θα γίνουν διασταυρώσεις για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών ακινήτων που δεν πληρώνουν το ΕΕΤΗΔΕ και δεν θα πληρώσουν το ΕΕΤΑ.
Στον πίνακα 6 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τα ποσά που διέθεσαν πέρυσι για την αγορά ακινήτων ή την ανέγερση οικοδομών. Αυτές εξαιρούνται από τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων και τον έλεγχο του πόθεν έσχες.
Στον πίνακα 9 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να αναγράψουν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) των προστατευόμενων τέκνων τους, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, προκειμένου να πραγματοποιηθούν διασταυρώσεις με τα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας. Ετσι, θα διαπιστωθεί αν πράγματι είναι προστατευόμενα μέλη και παρέχεται νόμιμα το πρόσθετο αφορολόγητο όριο.

Προσοχή. Οι φορολογούμενοι με προστατευόμενα τέκνα θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά και το νέο έντυπο Ε21, προκειμένου να εισπράξουν τα νέα οικογενειακά επιδόματα (κυμαίνονται από 13,33 έως 40 ευρώ τον μήνα για κάθε παιδί, ανάλογα με το ύψος του ετήσιου εισοδήματος) και τα νέα τριτεκνικά και πολυτεκνικά επιδόματα, τα οποία ανέρχονται σε 500 ευρώ τον χρόνο για κάθε παιδί, μετά το τρίτο.
Σε αυτό θα πρέπει να δηλώνονται η ηλικία, το εάν είναι φοιτητής ή όχι, ο ΑΜΚΑ και ο ΑΦΜ. Οι νέοι ηλικίας 18 ετών θα υποχρεωθούν να λάβουν από την Εφορία Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, ο οποίος θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη φορολογική δήλωση των γονέων τους, εφόσον πρόκειται για προστατευόμενο μέλος τους.

Δηλώσεις και από τους 18άρηδες
Η υποβολή φορολογικής δήλωσης είναι υποχρεωτική για κάθε άτομο ηλικίας 18 ετών και άνω. Εξαιρούνται οι νέοι 18-23 ετών που δηλώνονται από τους γονείς τους ως προστατευόμενα τέκνα, οι οποίοι όμως πρέπει να έχουν ΑΦΜ. Για να μην πληρώσουν φόρο οι νέοι άνω των 18 ετών που θα υποβάλουν φέτος δήλωση θα πρέπει να συγκεντρώσουν αποδείξεις δαπανών συνολικής αξίας 750 ευρώ τουλάχιστον

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. New York Post: Τριμερής συνάντηση Τραμπ, Σι, Πούτιν την Πέμπτη στην Κίνα
  2. Ομπράντοβιτς: «Ποτέ δε σταθώ στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά σε όλα τα προηγούμενα»
  3. Τραγωδία στο Μπρούκλιν: Συγκλονίζουν οι μαρτυρίες των επιζώντων – Τα προειδοποιητικά σημάδια και το ιστορικό του εργοταξίου

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies