Για τους Ευρωπαίους είναι ξεκάθαρο. Τα κινεζικά αυτοκίνητα όχι μόνο δεν αξίζουν τίποτε, αλλά δεν είναι και ασφαλή. Το παράδειγμα της Landwind καθώς και άλλων κινεζικών μοντέλων που διαλύθηκαν στις δοκιμές πρόσκρουσης επιβεβαίωσε την εικόνα αυτοκινήτων βήτα διαλογής. Τώρα γίνεται μια νέα προσπάθεια με την καινούρια μάρκα Qoros που σχεδιάζει να λανσάρει από τον επόμενο χρόνο τα μοντέλα της στην Ευρώπη. Φαίνεται, μάλιστα, ότι έμαθε από τα λάθη του παρελθόντος.

Η Qoros παρουσίασε ανεπίσημα τα πρώτα τρία νέα μοντέλα της αρχικά στο Μόναχο και τον Μάρτιο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η επιλογή δεν ήταν τυχαία, αφού οι Κινέζοι συνεργάζονται κυρίως με γερμανούς ειδικούς για την εξέλιξη των αυτοκινήτων τους. Τα πρωτότυπα που επιδείχθηκαν στο Μόναχο ήταν όντως κομψά και με προσεγμένο φινίρισμα, ενώ στο εσωτερικό κυριαρχούσαν το δέρμα, το αλουμίνιο και η λάκα. Πολλοί θα το εκλάβουν σαν ασέβεια, όμως τα Qoros όχι μόνο ανατρέπουν τη φτηνιάρικη εικόνα του κινεζικού αυτοκινήτου, αλλά το Q3 Sedan πλησιάζει τα στάνταρ μιας μπερλίνας BMW, VW ή Audi.

Την προσέλκυση του νεανικού αγοραστικού κοινού έχει αναλάβει το σχεδιαστικό τμήμα της μάρκας με επικεφαλής τον Γκερτ Φόλκερ Χίλντεμπραντ. Ο Γερμανός ανήκει στην αφρόκρεμα των διεθνών ντιζάινερ αυτοκινήτων: πριν από δύο χρόνια εργαζόταν στην BMW, όπου σχεδίασε μεταξύ άλλων το Mini και τις διάφορες παραλλαγές του. Οι κοντοί πρόβολοι και οι μεγάλοι τροχοί με τις ζάντες 18 ιντσών του Qoros Q3 Sedan δημιουργούν όντως ένα δυναμικό σύνολο. Ομως και ο εσωτερικός σχεδιασμός απευθύνεται στη γενιά των iPhone και iPad. Η συνταγή είναι ελάχιστοι διακόπτες και μπουτόν, σχεδόν όλες οι λειτουργίες ρυθμίζονται σε μια μεγάλη οθόνη αφής. Ο τρόπος λειτουργίας της μοιάζει με εκείνον ενός υπολογιστή tablet και λείπουν τα περίπλοκα υπομενού.

Οι αναλογίες του αμαξώματος, λεπτομέρειες της μάσκας και σχεδιαστικά στοιχεία στα πίσω παράθυρα θυμίζουν μοντέλα της BMW σε παραλλαγή. Τα Qoros θα μοντάρονται στην Κίνα, όμως οι κινητήρες τους εξελίχθηκαν από την αυστριακή AVL με έδρα το Γκρατς. Αρχικά προβλέπονται για την ευρωπαϊκή αγορά τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες 1,2 και 1,6 λίτρων.

Τα επενδυτικά κεφάλαια αυτού του τεράστιου εγχειρήματος προέρχονται από ένα μεγάλο βιομηχανικό συγκρότημα του Ισραήλ και από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery. Στο Σαλόνι της Γενεύης οι Κινέζοι παρουσίασαν εκτός από το Q3 Sedan ένα στέισον βάγκον και ένα υβριδικό SUV. Οι τιμές του Q3 Sedan θα κυμαίνονται περίπου 15% χαμηλότερα από των βασικών ανταγωνιστών του, όπως το Hyundai i30 και η Skoda Octavia.