Το 1950, ο Ντουανό τράβηξε το πιο διάσημο έργο του για το περιοδικό «Life», το περίφημο «Φιλί μπροστά στο δημαρχείο», μια από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του 20ού αιώνα στην οποία απεικονίζεται ο περιπαθής εναγκαλισμός ενός νεαρού (και στυλάτου) ζευγαριού.
Η ταυτότητα των δύο ρομαντικών εραστών θα παρέμενε μυστήριο για περισσότερα από σαράντα χρόνια. Το καλοκαίρι του 1993, αμέσως μετά τον θάνατο της αγαπημένης του συζύγου και μερικούς μήνες πριν από τον δικό του (έφυγε από τη ζωή την Πρωταπριλιά του 1994), ένα ηλικιωμένο ζευγάρι, ο Ζαν Λουί και η Ντενίζ Λαβερνιέ, πεπεισμένοι για κάποιον λόγο ότι αυτοί ήταν οι πρωταγωνιστές της φωτογραφίας, αποφάσισαν να σύρουν στα δικαστήρια τον Ντουανό διεκδικώντας μερίδιο από τα δικαιώματα της δημοφιλούς εικόνας. Η αγωγή που έκαναν ανάγκασε τον φωτογράφο να αποκαλύψει ότι το ζευγάρι ήταν η 20χρονη τότε Φρανσουά Ντελμπάρ και ο 23χρονος Ζακ Καρτό, φιλόδοξοι ηθοποιοί.
Οταν έγιναν γνωστά τα ονόματά τους οι δύο περιστασιακοί εραστές (η σχέση τους δεν κράτησε πάνω από έξι μήνες μετά τη φωτογραφία) παραδέχθηκαν ότι ο Ντουανό τους είχε τραβήξει και άλλες φωτογραφίες σε διαφορετικά σημεία της πόλης, προτού καταλήξει στο ιδανικό ρομαντικό καρέ. Στη συνέχεια απαίτησαν και αυτοί «διαφυγόντα κέρδη», αλλά η Δικαιοσύνη αποφάνθηκε εις βάρος τους.
Σύμφωνα με την κόρη του Ντουανό, Ανέτ, αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη σε συνδυασμό με την απώλεια της συζύγου του, έκανε ιδιαίτερα θλιμμένες τις τελευταίες ημέρες της ζωής του. Πολλοί ήταν επίσης αυτοί που στενοχωρήθηκαν από τη «γείωση» μιας μυθικής εικόνας που τελικά αποδείχθηκε στημένη, αυτό όμως δεν μειώνει τη δύναμή της ούτε αποτελεί ψόγο στο αυθεντικά ανθρωπιστικό όραμα ενός μάστορα της φωτογραφικής τέχνης.
Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ