Συγκρατημένη αισιοδοξία για το ξεπάγωνα των έργων κατασκευής των νέων αυτοκινητοδρόμων εκφράζουν από το υπουργείο Ανάπτυξης. Η εικόνα είναι αποκαρδιωτική αφού σήμερα τα έργα έχουν σταματήσει στους τέσσερις από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους.

Ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης σε πρόσφατες δηλώσεις του (στο ραδιόφωνο του Σκάι) έκανε λόγο για καυτή πατάτα. «Αυτή είναι η πρώτη καυτή πατάτα που έχω να ασχοληθώ. Δεν γίνεται παρά να βρούμε μια άκρη μέχρι το τέλος της χρονιάς γιατί μετά θα ξεκινήσουν να πέφτουν ρήτρες» ανέφερε χαρακτηριστικά. Σήμερα, η χρηματοδότηση δεν έχει σταματήσει μόνο στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα. Επίσης, σύμφωνα με πηγές από τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός – Κλειδί), από την περασμένη Δευτέρα – μετά την έγκριση (από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών) 30 εκατομμυρίων ευρώ – άρχισαν και πάλι οι εργασίες στα Τέμπη.

Ο διαμεσολαβητής. Από το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη οριστεί διαπραγματευτής για το ξεμπλοκάρισμα των έργων. Πρόκειται για τον πρώην αντιπρόεδρο του ΣΕΒ Ευθύμιο Βιδάλη. Οι παραχωρησιούχοι θεωρούν ότι με το υπάρχον μοντέλο τα έργα δεν είναι βιώσιμα αφού οι τράπεζες δεν χορηγούν δάνεια. Υπενθυμίζεται ότι η χρηματοδότηση έχει διακοπεί από τον Νοέμβριο του 2010. Οι τράπεζες ζητούν αύξηση των επιτοκίων δανεισμού (από 3,5% σε πάνω 6%) και εγγυήσεις.

Ετσι, όπως λένε πηγές από τον χώρο των κατασκευαστών, ο αγώνας που θα δοθεί είναι για να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα. Για παράδειγμα: παραχωρησιούχος ισχυρίζεται ότι υπάρχει δραματική μείωση της κυκλοφορίας και οι τράπεζες δεν δίνουν δάνεια πάνω από έναν χρόνο. Στην περίπτωση αυτή, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπαίνουν από την επιμήκυνση της παραχώρησης έως την αλλαγή του τεχνικού αντικειμένου.

Αλλαγή σχεδιασμού. Σε ό,τι αφορά την αλλαγή του σχεδιασμού, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνει επαναχάραξη των τμημάτων που έχουν μπλοκαριστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Για παράδειγμα, στην Ολυμπία Οδό (Κόρινθος – Πάτρα – Τσακώνα) πρέπει να απενταχθούν – με απόφαση του ΣτΕ – για περιβαλλοντικούς λόγους 25 χιλιομέτρα στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό. Επίσης υπάρχει πρόβλημα και στον Ε65 (αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) πάλι για περιβαλλοντικούς λόγους για 42 χιλιόμετρα στη σύνδεση με την Εγνατία.

Οι προαναφερόμενες διαβουλεύσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του Σεπτεμβρίου.