Εχει τρελάνει τους Αμερικανούς και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τροφίμων στις ΗΠΑ. Το ελληνικό γιαούρτι φέρνει κέρδη για ελληνικές αλλά και ξένες επιχειρήσεις αναγκάζοντας ακόμα και μεγάλες πολυεθνικές να στραφούν στην παραγωγή του.
Η ελληνική εταιρεία ΦΑΓΕ, η οποία κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις στην αμερικανική αγορά προϊόντων ελληνικού γιαουρτιού (ξεπερνούν τα 140 εκατ. δολάρια ετησίως), ήταν η πρώτη που άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το 1998. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της μεγάλης επιτυχίας της είναι ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία προϊόντων με την ονομασία Greek Yogurt. Δύο χρόνια μετά ίδρυσε τη θυγατρική Fage USA Corp και από το 2005, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για το ελληνικό γιαούρτι, προχώρησε στην κατασκευή εργοστασίου στα περίχωρα της Νέας Υόρκης (λειτουργεί από το 2008) πραγματοποιώντας μέχρι σήμερα επένδυση που υπερβαίνει συνολικά τα 160 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία σχεδιάζει εντός του 2012 να επεκτείνει την παραγωγική της δυνατότητα καθώς ήδη έχει εξασφαλίσει τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες Αρχές.
Και ενώ η ΦΑΓΕ καταγράφει τρελές πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, με το Total να παρουσιάζει αύξηση 70,9% και μερίδιο της τάξης του 4% στη συνολική αγορά γιαουρτιού, η παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά έχει εξελιχθεί σε μάχη ανάμεσα σε μεγάλες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες επιλέγουν για τα προϊόντα τους ονόματα που παραπέμπουν στην Ελλάδα.
Η Kraft Foods, η οποία είχε εγκαταλείψει εντελώς τον κλάδο του γιαουρτιού το 2004, εισήλθε εκ νέου με το στραγγιστό Athenos. Η Stonyfield Farm (του ομίλου Danone) διαθέτει το γιαούρτι Oikos, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία κατέχει το Chobani της εταιρείας Agrofarma (του τούρκου επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκαγιά). Επίσης δραστηριοποιούνται και μικρότερες επιχειρήσεις ομογενών. Επίσης το ταξίδι της στην Αμερική έχει ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2010 και η Ολυμπος με το προϊόν της Original Greek Υogurt σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης, της Μασαχουσέτης και του Κονέκτικατ.

Το 10% της αγοράς. Ηδη υπολογίζεται ότι το ελληνικού τύπου γιαούρτι κατέχει το 10% μιας αγοράς που συνολικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 6 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση. Το 2010 η αξία της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού, αν και είναι ακριβότερο, αυξήθηκε κατά 160% και κατά 203% σε όγκο, όταν η συνολική αγορά γιαουρτιού στην Αμερική κατέγραψε μονοψήφια ποσοστά αύξησης.
Οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ευοίωνες καθώς ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει σημαντικά λιγότερες ποσότητες γιαουρτιού από τον μέσο Ευρωπαίο, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.

Ακολουθήστε τα ΝΕΑ στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στα ΝΕΑ