Με τρεις βασικές δεσμεύσεις και με περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά-κυκλοφοριακά κριτήρια προχωρεί το υπουργείο Μεταφορών στην απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.

Το τρίτο κατά σειρά σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί, το οποίο ο υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης φιλοδοξεί να παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες, ώστε να τεθεί αμέσως σε δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια να ψηφιστεί από τη Βουλή εντός του Φεβρουαρίου, θα έχει ως βασικό άξονα το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο τότε υπουργός Δημήτρης Ρέππας, όπως αποκάλυψε ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ Γιώργος Καρατζαφέρης κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στο υπουργείο Μεταφορών.

ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ. Οπως ήδη έχει αναφέρει ο Μάκης Βορίδης, οι δεσμεύσεις στις οποίες θα στηριχθεί το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ταξί είναι:

n Η άρση της απαγόρευσης στην έκδοση αδειών, η οποία προκύπτει από το Μνημόνιο.

n Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί με βάση όσα ορίζει ο νόμος 3919 για τα κλειστά επαγγέλματα.

n Το διοικητικό κόστος της άδειας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θα είναι υπέρογκο, αλλά θα απηχεί το πραγματικό διοικητικό κόστος.

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ. Οσο και αν ο υπουργός αποφεύγει να αναφερθεί στον όρο πληθυσμιακά κριτήρια, στο νέο σχέδιο νόμου θα υπάρχουν σαφείς περιορισμοί στην έκδοση νέων αδειών. «Ο νόμος 3919 ορίζει ότι μπορεί να εισαχθούν περιορισμοί και ρυθμίσεις, οι οποίες στηρίζονται σε υπέρτερο δημόσιο συμφέρον. Το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον είναι προφανώς η προστασία της συγκοινωνίας, της συγκοινωνιακής υποδομής, των διοικητικών ενοτήτων και βεβαίως το περιβάλλον. Τα δύο κριτήρια στα οποία έχω αναφερθεί, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά, μπορούν να εισάγουν θετικούς περιορισμούς στον αριθμό των αδειών», επανέλαβε χθες. Ταυτόχρονα, εξετάζεται μία άδεια ταξί να μπορεί να μεταβιβάζεται σε οποιονδήποτε και όχι μόνο σε συγγενείς πρώτου βαθμού, ενώ ο νέος ιδιοκτήτης θα φορολογείται με το 20% της υπεραξίας του ταξί.