Η ηγεσία του υπουργείου προχώρησε σε πλαφόν στις τιμές, μετά από τιμοληψίες που πραγματοποίησε χθες, σύμφωνα με τις οποίες μέσα σε μια ημέρα -και με αφορμή την έναρξη της απεργίας των τελωνειακών υπάλληλων- οι τιμές τις αμόλυβδης «τσίμπησαν» αδικαιολόγητα 3-4 λεπτά το λίτρο και χωρίς αυτό να δικαιολογείται από τις διεθνείς τιμές.

Στελέχη του υπουργείου σημείωναν ότι στόχος του πλαφόν είναι να αποτραπούν τα κερδοσκοπικά φαινόμενα που ενδέχεται να εκδηλωθούν εξαιτίας της απεργίας στα τελωνεία της χώρας και κατ’ επέκταση της αγωνίας των καταναλωτών για την επαρκή προμήθειά τους σε καύσιμα.

Όπως έλεγαν, για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε ως ανωτάτη τιμή για κάθε τύπο καύσιμου σε όλη τη χώρα, η μέση τιμή ανά νόμο που ίσχυε χθες, για όσο χρονικό διάστημα κριθεί αναγκαίο.

Το πλαφόν θα ισχύσει από απόψε τα μεσάνυχτα, ενώ το υπουργείο θα επανακαθορίσει τη στάση του αναλόγως με την εξέλιξη της απεργίας στα τελωνεία.

Οι ανώτατες τιμές καταναλωτή ανά νομό έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα http://www.fuelprices.gr.

Αντιδρούν οι πρατηριούχοι

Την ίδια ώρα, η επιβολή πλαφόν έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των πρατηριούχων οι οποίοι με ανακοινώσεις τους κατηγορήσαν την κυβέρνηση ότιεπιχειρεί «να ελέγξει την αγορά καυσίμων με κατασταλτική επιβολή μονομερούς πλαφόν στις τιμές λιανικής και ευθέως σε βάρος των βενζινοπωλών».

Καταγγελλούν, μάλιστα, ότι σε πολλές περιπτώσεις οι βενζινοπώλες καλούνται να πουλήσουν σε πολλές περιπτώσεις με ζημία γιατί η κυβέρνηση αδυνατεί να ελέγξει τις εταιρείες.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) επισημαίνει ότι η κυβέρνηση με την επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή/και τις τιμές διυλιστηρίου εκτίθεται για πολλοστή φορά ενώπιον του κλάδου και των καταναλωτών.

«Υποθέτουμε ότι ο λόγος για τον οποίο επιβάλλεται διατίμηση είναι η απεργία των τελωνειακών που θα δημιουργήσει προβλήματα εφοδιασμού της αγοράς με καύσιμα και ο κίνδυνος αύξησης των τιμών λόγω ελλείψεων.

» Το ερώτημα που θέτουμε στην κυβέρνηση είναι για ποιο λόγο θεωρεί ότι ο κίνδυνος αυτός υπάρχει μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική πώληση. Επειδή, λοιπόν, το κράτος ομολογεί μετά από 19 χρόνια ότι αδυνατεί να διασφαλίσει όρους υγιούς ανταγωνισμού και επειδή η κυβέρνηση έχει έλθει σε αντιπαράθεση με τους τελωνειακούς, την πληρώνουν οι πρατηριούχοι και οι καταναλωτές.»

Η Ομοσπονδία σημειώνει ακόμα ότι από τις 5 Οκτωβρίου έως σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά το λίτρο.