Ευρεία ενημερωση του αξιωματικων και υπαξιωματικων των Ενοπλων Δυναμεων για τις νεες ρυθμισεις περι ιεραρχιας και προαγωγων, της καθετης δομης διοικησης, το νεο θεσμο του Ειδικου Εφεδρου Οπλιτη καθως και τις αλλες προνοιες του νομου που μολις ψηφιστηκε, ξεκινα το υπουργειο Αμυνας σε μια προσπαθεια να λυθουν αποριες και να κατευναστουν αντιδρασεις μεριδας στελεχων απο οσα μεταφερονται.

Παράλληλα, όπως είπε ο υπουργος Αμυνας κ. Ευαγγελος Βενιζελος σε κοινή συνεδρίαση των Ανωτάτων Συμβουλίων των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων στην οποια προέδρευσε σήμερα, έχει αρχίσει η λειτουργία ομάδων, η οποιες θα διαμορφώσουν τα σχεδια Προεδρικων Δια ταγματων και τις ερμηνευτικες εγκυκλιους προκειμενου να προχωρησει η υλοποιηση του νομου. Στη συνεδριαση συμμετειχε ο Αναπληρωτής Υπουργος κ. Πάνος Μπεγλίτης και ο Αρχηγος ΓΕΕΘΑ Πτεράρχος κ. Γιαννης Γιάγκος που με το νεο νομο εχει την πληρη επιχειρησιακη και διοικητικη ευουνη των ενοπλων Δυναμεων. Μετείχε επισης το σύνολο των Αντιστρατήγων, Αντιναυάρχων, Αντιπτεράρχων, Υποναυάρχων και Υποπτεράρχων καθώς και άλλα επιτελικά στελέχη των τριών κλάδων.

Ο κ. Βενιζέλος παρουσίασε το νέο νόμο που οπως ειπε ρυθμίζει θέματα υπηρεσιακής κατάστασης και εξέλιξης των στελεχών του στρατευματος, θέματα δομής διοίκησης και δομής δυνάμεων, επιφέρει μεταβολές στη νομοθεσία περί Στρατολογίας, λύνει εκκρεμότητες χρόνων σε σχέση με τα αντισταθμιστικά ωφελήματα, διαμορφώνει τη γέφυρα για το νέο καθεστώς που θα ισχύσει στα εξοπλιστικά προγράμματα σύμφωνα με τη νέα κοινοτική οδηγία, ρυθμίζει θέματα Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και θέματα σχέσεων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και Οργανισμους Τοπικης Αυτοδιοικησης ως προς τα μη ενεργά στρατόπεδα.. Εισάγει επισης το θεσμό του Ειδικού Έφεδρου Οπλίτη που προβλεπει προσληψη νεων για 6 μηνες εως 3 χρονια μετα την κανονικη τους θητεια με αμοιβη <<σημαντικες παροχες σε χρημα>>, οπως ηδη εχει ανακοινωθει.

Περι << παράλληλης επετηρίδας>>

Ο υπουργος σταθηκε ιδιαιτερα σε παρερμηνειες που εχουν υπαρξει οσον αφορα την λεγομενη παραλληλη επετηριδα και εξηγησε οτι ολοι θα εχουν 35ετη πραγματικο χρονο υπηρεσιας για να συνταξιοδοτηθουν. Εκτος οργανικων θεσεων θα μπαινει καποιος μετα απο τρεις (3) αρνητικες κρισεις ως διατηρητεος στον αυτο βαθμο μετα απο πολυ σοβαρα παραπτωματα ή αλλη αδυναμια να ανταπεξελθει στα καθηκοντα, την μη ολοκληρωση ειδικων σχολειων, την μη επαρκη ασκηση διοικησης κοκ. Στο ενδιαμεσο των αρνητικων κρισεων αυτων θα μπορει, με την εντατικοποιηση της προσπαθειας του, να συνεχισει την εξελιξη του κανονικα μεσω των κρισεων των αρμοδιων συμβουλιων. Εκτος οργανικων θεσεων υπηρχαν αξιωματικοι και με τον προηγουμενο νομο. Με τις νεες ρυθμισεις υπαρχει η δυνατοτητα να επιταχυνθει για καποιους που κρινονται εξαιρετικα ικανοι με αντικειμενικα κριτηρια η εξελιξη τους στο βαθμο του αντισυνταγματαρχη και συνταγματαρχη. Με οσα εχουν διαδοθει υπάρχει η αίσθηση σε στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, ότι αυτή η παράλληλη επετηρίδα είναι ουσιαστικά ένα ψυγείο που θα περιμένουν 8-10 χρόνια απλώς να συμπληρώσουν τα χρόνια να πάρουν σύνταξη – αυτο ητα και το σχετικο ερωτημα που εθεσαν στον αν. Υπουργο Αμυνας κ. Μπεγλιτη σε συνεντευξη του στον Αθηνα 9,84: <<Αυτό είναι μια λάθος άποψη. Είναι προσλαμβάνουσες λανθασμένες που στηρίζονται σε πρακτικές του παρελθόντος, απαντησε ο κ Μπεγλιτης Προχωρήσαμε σε μια μεταρρυθμιστική τομή για την ενίσχυση των εγγυήσεων διαφάνειας, αξιοκρατίας, επαγγελματικών όρων και προϋποθέσεων για την ανέλιξη των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Πρόκειται πραγματικά για μια πρωτόγνωρη και δημοκρατική διαδικασία που ενσωματώνεται στο νόμο που φέραμε και υπερψηφίστηκε στη Βουλη. Ως προς την παράλληλη επετηρίδα – συνεχισε -, είναι γεγονός ότι πρέπει να ξεμπλοκάρουμε την επετηρίδα των Ενόπλων Δυνάμεων με τους καλύτερους όρους αξιοκρατίας και διαφάνειας, αναδεικνύοντας τα καλύτερα στελέχη στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτό δε σημαίνει ότι οι υπόλοιποι που δεν κρίνονται κατ’ απόλυτη εκλογή δεν έχουν την αξία τους, την εμπειρία και τις γνώσεις τους να προσφέρουν. (…) Ολους τους αξιωματικούς θα τους αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αξιοποιώντας την εμπειρία, τη γνώση και τον επαγγελματισμό τους>> ειπε.

Η ηγεσια του Υπουργειου Αμυνας εκανε επισης και έναν απολογισμό των προηγούμενων μηνών και του έργου που παρήχθη στο Υπουργειο. Παραλληλα, εξέφρασε τις ευχαριστίες και την ευαρέσκεια της πολιτικής ηγεσίας προς τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων αλλά και προς το σύνολο των στελεχών των Ε. Δ. και τους κάλεσε, οπως τονισε ο κ Βενιζελος, <<να ενστερνιστούν το νέο πνεύμα που διέπει τις Ενοπλες Δυναμεις σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, την δυσκολότερη χρονιά της τελευταίας 35ετίας από δημοσιονομικής και οικονομικής άποψης>>. Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρισταμένων και ετέθησαν ερωτήματα στα οποία ο υπουργός απάντησε αναλυτικα προκειμένου όλα αυτά, οπως ειππωθηκε να μεταφερθούν στο στελεχικό δυναμικό των ΕΔ σε όλα τα επίπεδα διοίκησης. Απο τους παρισταμενους εγιναν και προτασεις για την υλοποιηση του νομου

Απειλες,

Πολιτικη Εθνικης Αμυνας και εξοπλισμοι

Στη συσκεψη ο κ. Ε. Βενιζέλος έδωσε οδηγίες για την εφαρμογή του νέου νόμου, με βαση τον οποιο αντιμετωπιζεται και το θεμα της απο <<μηδενικης βασης>> καταρτισης των εξοπλιστικων προγραμματων 15ετους και κυλιομενων 3ετων. Αυτα θα συναρτηθουν και με το υπο καταρτιση απο το υπουργειο Αμυνας θεσμικο κειμενο της Πολιτικη Εθνικης Αμυνας και την δομη δυναμεων που θα διαμορφωθει.

Οπως ειπε ο κ Μπεγλιτης στον ραδιοσταθμο Φλας δινοντας ουσιαστικα το στιγμα της νεας Πολιτικης Εθνικης Αμυνας <<αφετηρία αυτής της νέας στρατηγικής προσέγγισης είναι η διαπίστωση ότι στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται στον 21ο αι., τόσο στην περιοχή μας, όσο και ευρύτερα στην Ευρώπη, η Ελλάδα και η Κυβέρνησή μας πρέπει να προχωρήσουμε σε μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να δημιουργήσουμε ένα στρατό πολύ πιο αποτελεσματικό, στο πλαίσιο του ευρύτερου στόχου μας, που είναι ο εξορθολογισμός των αμυντικών δαπανών>>. Ειπε ακομα οτι σήμερα οι προκλήσεις είναι διαφορετικού τύπου. Οι απειλές διευρύνονται, σε σχέση με τις απειλές που γνωρίζαμε τα τελευταία 35 χρόνια, άρα χρειάζεται ένας στρατός μέσα στην κοινωνία, όχι απέναντι ή εκτός αυτής.(…)Όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχει μια σοβαρή απειλή απέναντι στην Ελλάδα, η οποία προέρχεται από την πλευρά της γειτονικής μας χώρας, της Τουρκίας. Αυτή η παραδοχή, ουσιαστικά, που δεν αμφισβητείται από κανέναν, δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί τις αμυντικές ανάγκες και τις αμυντικές δαπάνες της χώρας>>.