Ο ΔΡΟΜΟΣ για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τους Γερμανούς της Τhyssen Κrupp στους Αραβες της ΑbuDahbi Μar είναι ακόμη μακρύς, καθώς η ελληνική κυβέρνηση, και ειδικά το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, δεν είναι διατεθειμένη να φέρει στη Βουλή μια συμφωνία με σκιές και αδιευκρίνιστα σημεία στις περίπου 25.000 σελίδες της.

Αυτός είναι ο κύριος λόγος που αν και η συμφωνία στα βασικά της σημεία έχει κλειδώσει, οι τελικές υπογραφές μένουν μετέωρες με πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς και όπως λένε στον Χολαργό «ο διάβολος βρίσκεται στις λεπτομέρειες». Από την πλευρά τους οι Γερμανοί της ΤhyssenΚrupp φέρονται ενοχλημένοι από τη στάση των ελλήνων διαπραγματευτών και έχουν απειλήσει ότι αν δεν τελειώσουν όλα σε εύλογο χρονικό διάστημα θα αποχωρήσουν από τις διαπραγματεύσεις και θα κηρύξουν σε πτώχευση το ναυπηγείο.

Ενώ την περασμένη εβδομάδα όλα έδειχναν ότι θα υπογραφόταν η τελική συμφωνία και θα μονογραφούνταν οι 25.000 σελίδες της σύμβασης για τα τέσσερα συν δύο υποβρύχια, η ελληνική πλευρά (ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος και οι εκπρόσωποι του Πολεμικού Ναυτικού) έκανε πίσω ζητώντας βελτιώσεις σε σημεία της πολυσέλιδης σύμβασης.

Πάντως και παρά τα αγκάθια που εμφανίστηκαν στις διαπραγματεύσεις, τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η ΤhyssenΚrupp είναι υποχρεωμένες για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια να βρουν λύση στα προβλήματα που προέκυψαν και να βάλουν τις τελικές υπογραφές για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον γερμανικό όμιλο στην εταιρεία Αbu Dhabi Μar.

Είναι σαφές ότι η μεν γερμανική πλευρά ενδιαφέρεται να κλείσει η συμφωνία με τους οικονομικά καλύτερους όρους, οι δε έλληνες διαπραγματευτές ενδιαφέρονται πριν βάλουν τις υπογραφές τους να μην υπάρχει καμία σκιά στη σύμβαση, η οποία άλλωστε θα περάσει και από το μικροσκόπιο της Βουλής.

Η παράταση και η ως έναν βαθμό αβεβαιότητα για την τελική κατάληξη των διαπραγματεύσεων προκαλεί ανησυχία στους περίπου 1.300

εργαζομένους, οι οποίοι φοβούνται για το μέλλον των θέσεων εργασίας τους.