Με µια υπερταχεία, η ταχύτητα της οποίας θα φτάνει τα 360 χιλιόµετρα την ώρα, θα συνδεθεί σύντοµα το Λονδίνο µε το Βερολίνο. Εως και πριν από µερικές δεκαετίες, ένα τέτοιο σχέδιο θα έµοιαζε µε επιστηµονική φαντασία. Σήµερα γίνεται πραγµατικότητα.


Ηπρώτη δοκιµή στο Εurotunnel, στη σήραγγα που διασχίζει τη Θάλασσα της Μάγχης, έχει προγραµµατιστεί για τον προσεχή Οκτώβριο. Γερµανοί και βρετανοί ειδικοί θα εξετάσουν στις δοκιµές την απόδοση όλων των συστηµάτων του «σούπερ τρένου» και τη συµβατότητά του µε τις ράγες, ενώ η σηµατοδότηση θα προσαρµοστεί στις ανάγκες του. Θα γίνει επίσης µια δοκιµή επείγουσας εκκένωσης. Το παρθενικό ταξίδι της αµαξοστοιχίας Ιce-3 αναµένεται να πραγµατοποιηθεί το 2013. Η διαδροµή θα ολοκληρώνεται στον σταθµό Ηauptbahnhof του Βερολίνου, δύο βήµατα από το κτίριο της Καγκελαρίας. Η υπερταχεία θα σταµατά στην Κολωνία και τη Φρανκφούρτη, δυο πυλώνες της γερµανικής οικονοµίας και από εκεί οι επιβάτες που κατευθύνονται προς τη γερµανική πρωτεύουσα θα αλλάζουν συρµό όπως γίνεται µε το µετρό. Οι εµπνευστές της γραµµής εκτιµούν ότι κάθε χρόνο θα χρησιµοποιούν το Ιce-3 περισσότεροι από ένα εκατοµµύριο επιβάτες. Στο Εurotunnel ταξιδεύουν σήµερα µόνο τα γαλλοβρετανικά Εurostar, αφού σύµφωνα µε τους κανόνες ασφαλείας το µήκος της αµαξοστοιχίας πρέπει να είναι 375 µέτρα, ενώ οι επιβάτες του θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να τη διασχίζουν από τη µια έως την άλλη πλευρά. Το µήκος της αµαξοστοιχίας Ιce-3, όµως, είναι µόλις 200 µέτρα. Οπως επισηµαίνει η εφηµερίδα «La Repubblica», η κυβέρνηση Μέρκελ ασκεί πιέσεις για να αλλάξει αυτός ο «παράλογος κανονισµός».